Zeppelin's Blues: Twaalf Originele Luchtsigaren
CD, 2007, Heftbeilage

Herstellungsland Niederlande
Veröffentlichungs-Jahr 2007
Zeit 36:01
EAN-Nr. nicht vorhanden
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Revolver / IMAREV-0607
Musikrichtung Blues
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
0 (1 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 36:01  
1. Little Richard Keep A Knockin' 2:20
2. Blind Willie Johnson Jesus Make Up My Dying Bed 3:14 C
3. Leadbelly The Gallis Pole 3:03
4. Sonny Terry Custard Pie Blues 3:00
5. Sleepy John Estes Drop Down Mama 3:08
6. Jake Holmes Dazed And Confused 3:49
7. Robert Johnson Stones In My Passway 2:28
8. Blind Willie Johnson It's Nobody's Fault but Mine 3:12
9. Otis Rush I Can't Quit You Baby 3:06
10. Memphis Minnie & Kansas Joe McCoy When the Levee Breaks [as Memphis Minnie ] 3:08
11. Howlin' Wolf Killing Floor 2:48
12. Robert Johnson Travelling Riverside Blues 2:45

Infos

REVOLVER | NUMMER 12 - 2007 REVOLVER | Revolver Magazine, December 2007 // (p)/(c) Revolver Magazine

REVOLVER

spine: NUMMER 12 - 2007 REVOLVER ZEPPELIN'S BLUES
matrix/CD/backcover: IMAREV-0607



01 - Richard Penniman


02 - Blind Willie Johnson
- Traditional ~ "In My Time of Dying" (also called "Jesus Make Up My Dying Bed" or a variation thereof) is a traditional gospel music song that has been recorded by numerous musicians
- "Jesus Make Up My Dying Bed" recorded by Blind Willie Johnson (1927)

03 - Huddy Leadbetter
- arr. by Huddie Ledbetter / Alternate titles: ""The Maid Freed from the Gallows", "Gallows Pole", "Hangman", "Gallows Pole, Gallows Tree", ...
- "The Maid Freed from the Gallows" is one of many titles of a centuries-old folk song about a condemned maiden pleading for someone to buy her freedom from the executioner. In the collection of ballads compiled by Francis James Child in the late nineteenth century, it is indexed as Child Ballad number 95; eleven variants, some fragmentary, are indexed as 95A to 95K. The Roud number is 144. The ballad existed in a number of folkloric variants from many different countries, and has been remade in a variety of formats. It was recorded in 1939 as "The Gallis Pole" by Lead Belly, but the most famous version was the 1970 arrangement of the Fred Gerlach version by Led Zeppelin

04 - SaundersTerrell

05 - John Estes / Hammie Nixon

06 - Jake Holmes
- June 1967 album "The Above Ground Sound" .
- in 1968 Jimmy Page took the title, came up with a new set of lyrics, and changed enough of the melody to escape a plagiarism lawsuit. The Led Zeppelin version was not credited to Jake Holmes, and they also had a different ASCAP code assigned to it. While Holmes took no action at the time, he did later contact Jimmy Page in regards to the matter. Page has not yet replied.
- "Dazed and Confused" was covered by The Yardbirds + reworked by Led Zeppelin who hold a separate copyright on the song

07 - Robert Johnson

08 - Blind Willie Johnson
- "It's Nobody's Fault but Mine" or "Nobody's Fault but Mine" is a traditional song first recorded by gospel blues artist Blind Willie Johnson in 1927

09 - Willie Dixon

10 - Lizzy Douglas / Joe McCoy

11 - Chester Burnett

12 - Robert Johnson

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.