Wartime Swing
CD, 1995

Herstellungsland Großbritannien
Veröffentlichungs-Jahr 1995
Zeit 34:49
EAN-Nr. nicht vorhanden
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Sunday Times, The / ST 35
Musikrichtung Jazz
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
0 (1 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 34:49  
1. Benny Goodman Air Mail Special [as Benny Goodman His Sextet] 3:21
2. Fats Waller & His Rhythm Twenty-Four Robbers 2:42
3. Duke Ellington Perdido [as Duke Ellington & His Famous Orchestra] 3:09
4. Gene Krupa Drummin' Man [as Gene Krupa & His Orchestra Feat. Irene Day] 2:59
5. Lionel Hampton Flying Home [as Lionel Hampton & His Orchestra] 2:56
6. Earl Hines The Jitney Man [as Earl Hines & His Orchestra Feat. Billy Eckstine] 2:51
7. Harry James Music Makers [as Harry James & His Orchestra] 3:15
8. Artie Shaw Special Delivery Stomp [as Artie Shaw & his Grammercy Five] 2:34
9. Stan Kenton Are You Livin' Old Man? [as Stan Kenton & His Orchestra Feat. Anita O'Day ] 2:34
10. Tommy Dorsey Opus No. 1 [as Tommy Dorsey & His Orchestra] 2:56
11. Woody Herman G'bye Now [as Woody Herman & His Orchestra Feat. Muriel Lane] 2:52
12. Glenn Miller Caribbean Clipper [as Major Glenn Miller & The American Band of The AEF] 2:40

Infos

THE SUNDAY TIMES | (series) THE Sunday TIMES The Music Collection / JAZZ // (p)/(c) 1995 Charly Holdings Ltd

1 - 1941

2 - 1941
- single 'Fats Waller And His Rhythm: Twenty-Four Robbers / Pan Pan' released August 1942 HMV / B.D.1011

3 - 1942

4 - 1939

5 - 1940

6 - 1941

7 - 1941

8 - 1940

9 - 1944

10 - 1944

11 - 1941

12 - 1944 composed by Jerry Gray / The American Band of the Allied Expeditionary Force conducted by Major Glenn Miller
After the Japanese bombing of Pearl Harbor on 7 December 1941, the Americans entered the war. Fats Waller was pretty quick off the mark with his marvelously rhythmic Cash For Your Trash. Glenn Miller, leader of America’s most admired dance band, disbanded at the peak of his popularity in 1942 to join the Army Air Force as a captain (later major). He continued to make great (perhaps greater) music with the bands of the AAF and AEF before his tragic disappearance over the English Channel in December 1944. Don’t Sit Under The Apple Tree (With Anyone Else But Me) was a wartime hit.
On December 15, 1944, Miller was to fly from the United Kingdom to Paris, France, to play for the soldiers who had recently liberated Paris. His plane (a single-engined UC-64 Norseman, USAAF serial 44-70285) departed from RAF Twinwood Farm in Clapham, Bedfordshire and disappeared while flying over the English Channel. No trace of the aircrew, passengers or plane has ever been found. Miller's status is missing in action.

There are three main theories about what happened to Miller's plane, including the suggestion that he might have been hit by Royal Air Force bombs after an abortive raid on Siegen, Germany. One hundred and thirty-eight Lancaster bombers, short on fuel, jettisoned approximately 100,000 incendiaries in a designated area before landing. The logbooks of Royal Air Force navigator Fred Shaw recorded that he saw a small, single-engined monoplane spiraling out of control and crashing into the water. However, a second source, while acknowledging the possibility, cites other RAF crew members flying the same mission who stated that the drop area was in the North Sea



11.: Woody Herman born May 16, 1913, Milwaukee, WI, US // died October 29, 1987 Los Angeles, CA
aka Woodrow Charles Herman , Woody Herman & His Band, Woody Herman & His Orchestra, Woody Herman & New Third Herd, Woody Herman and the Thundering Herd, Woody Herman and the Herd, Woody Herman and His Big Band

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.