The Supremes Stoned Love
Tape, 1978, Compilation

Herstellungsland Großbritannien
Veröffentlichungs-Jahr 1978
Zeit k.A.
EAN-Nr. nicht vorhanden
Label/Labelcode k.A.
Plattenfirma/Katalog-Nr. Tamla Motown Corporation Inc. / MFP Cassettes / EMI / TC-MFP 50421
Musikrichtung Soul/R&B: Funk, Modern Soul
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
1 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
Tape
Track Titel Zeit Besonderheit
1. Together We Can Make Such Sweet Music C
2. Stoned Love
3. It's Time To Break Down
4. I Wish I Were Your Mirror
5. Here Comes The Sunrise
6. This Is The Story
7. River Deep, Mountain High [With “The Four Tops”]
8. Nathan Jones
9. Come Together C
10. Na Na Hey Hey Kiss Him Goodbye C
11. Thank Him For Today
12. Bridge Over Troubled Water C
13. Love It Came To Me This Time
14. Bad Weather

Infos

Die MC befindet sich in einem neuartigen (für's Patent angemeldeten) Pappcover mit Schiebeautomatik.

Text des Klapp- Innencovers


The Supremes blended unattainable glamour, coy vulnerability and, of course, fine harmony singing. From 1964’s "Where Did Our Love Go" to 1967's "The Happening" inclusive The Supremes had eight British Top Twenty hits. Between 1967's "Reflections" and 1970's "Someday We'll Be Together" they had a further seven hits as Diana Ross & The Supremes.

Then, as seemed inevitable, the group and its lead singer went their separate ways. Both continued to enjoy hits Three Supremes' chart successes from this period of retrenchment are included in this entertaining, enlightening collection. Coincidentally, the hits all charted in Britain in 1971. Stoned Love (January, it reached Number Three) is as abiding a track as they ever cut.

Later in the year they were coupled with the Four Tops for a charting Version of Phil Spector's River Deep, Mountain High (July, Number Eleven) and the year closed on a high note with Nathan Jones (September, Number Five).
With Ross gone, Mary Wilson, an original Supreme, assumed leadership and with a succession of partners like Cindy Birdsong, Jean Terrell, Susaye Green and Scherrie Payne, the group's fortunes prospered, remaining an ever popular live attraction in Britain.

Their versions of pop staples like The Beatles' Come Together, Simon & Garfunkel's Bridge Over Troubled Water and Steam's one off hit „Na Na Hey Hey Kiss Him Goodbye”, illustrate the versatility which developed after Diana quit whilst the outstanding Bad Weather shows what they could achieve given that apparently elusive mix of great material and committed producer.


SIDE ONE

1. (R. Drapkin, M. Coleman) Jobete Music (U.K.) Limited ©1970
2. (F. Wilson, Y. Samoht) Jobete Music (U.K.) Limited ©1970
3. (E. Hendly, F. Wilson) Jobete Music (U.K.) Limited ©1970
4. (P. Sawyer, F. Wilson) Jobete Music (U.K) Limited ©1970
5. (C. Davis) Jobete Music (U.K.) Limited © 1971
6 . (F. Wilson, P. Sawyer) Jobete Music (U.K.) Limited © 1971
7. ** (P Spector, J. Barry, E. Greenwich) Trio Music Limited © 1970

SIDE TWO

1. (K. Wakeheld, L. Caston) Jobete Music (U.K.) Ltd © 1971
2. (J. Lennon, P. McCartney) Northern Songs Limited ©1970)
3. (G. DeCarlo, D. Frashu er P. Leka Chappell & Company Limited) 0)1970
4. (V. Di Mirco) Jobete Music (U.K.) Limited 0)1970
5. (P. Simon, A. Garfunkel) Pattern Music Limited © 1970
6. (K. Wakeheld, L. Caston) Jobete Music (U.K.) Limited ©1971
7.* (S. Wonder, I. Tucker Jnr) Jobete Music (U.K.) Ltd W1973

Produced by Frank Wilson except
* by Stevie Wonder
** by Nick Ashford and Val Simpson

© MOTOWN RECORD CORPORATION INC.

MUSIC FOR PLEASURE LTD.
80 BLYTH ROAD, HAYES, MIDDLESEX UBJ 1AY
PRINTED BY GARRODD & LOFTHOUSE LTD

PATENT APPLIED FOR

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.