The Chemical Brothers Born In The Echoes
CD, 2015, Digisleeve

Herstellungsland Deutschland
Veröffentlichungs-Jahr 2015
Zeit 52:31
EAN-Nr. 00602547275264
Label/Labelcode EMI / LC 00542
Plattenfirma/Katalog-Nr. Virgin EMI Records / XDUSTCD 10
Musikrichtung Elektronische Musik
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
11 (2 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 52:31  
1. Sometimes I Feel So Deserted 5:12
2. Go 4:21
3. Under The Neon Lights 4:26
4. EML Ritual 5:21
5. I'll See You There 4:20
6. Just Bang 5:21
7. Reflexion 6:29 I
8. Taste Of Honey 3:00
9. Born In The Echoes 3:27
10. Radiate 4:40
11. Wide Open 5:54

Infos

All tracks written by Tom Rowlands and Ed Simons.
Produced by The Chemical Brothers. Recorded, engineered and mixed by Steve Dub Jones and Tom Rowlands at Rowlands Audio Research, Sussex, England.
Mastered by Mike Marsh at The Exchange Mike Marsh Mastering, Devon, England.

[Trackinfo]
Sometimes I Feel So Deserted
Written by Rowlands/Simons/LaPorte/Bobien (BMG Rights Management (UK) Ltd/Eclectic Dance Music/Westbury Music Ltd).
Vocals by Daniel Pearce, recorded by Hal Ritson.
Contains elements of 'Brighter Days' written by Moise LaPorte and Kenneth Bobien.
Published by Eclectic Dance Music/Westbury Music Ltd.
Used by permission

Go
Written by Rowlands/Simons/Fareed (BMG Rights Management (UK) Ltd/U Betta Like My Muzic/Songs of SMP (ASCAP)).
Vocals by Q-Tip, recorded by Blair Wells at Ab Lab Studios, Englewood, NJ, assisted by Gloria Kaba.
Backing vocal by Yolanda Quartey, recorded by Richard Adlam and Hal Ritson.
Ace bass played by Mark Ralph.

Under Neon Lights
Written by Rowlands/Simons/Clark (BMG Rights Management (UK) Ltd/Songs of Big Deal/Nail Polish Manifesto).
Vocals and guitars by St. Vincent, recorded by Eric J. Dubowsky at Hercules St. Studios, Sydney.

EML Ritual
Written by Rowlands/Simons/Love (BMG Rights Management (UK) Ltd/Copyright Control).
Vocals by Ali Love.

I'll See You There
Written by Rowlands/Simons/bissett (BMG Rights Management (UK) Ltd/bissett Music).
Contains extracts from 'th ground is a prspektiv' by bill bissett, included courtesy of blu loon producksyuns. 'iul see yu ther' sampul from th pome 'th ground is a prspektiv' from th cd 'unmatching phenomena 1' n text from th book 'scars on th seehors' from talon - books.
Deep bass played by Seggs.

Just Bang
Written by Rowlands/Simons (BMG Rights Management (UK) Ltd/Copyright Control).

Reflexion
Written by Rowlands/Simons(BMG Rights Management (UK) Ltd).
Saxophones played by Colin Stetson, recorded at The Magic Shop, Manhattan, NYC.

Taste Of Honey
Written by Rowlands/Simons (BMG Rights Management (UK) Ltd/Copyright Control).
Vocals by Stephanie Dosen and Chenai Zinyuku.

Born In The Echoes
Written by Rowlands/Simons/Le Bon (BMG Rights Management (UK) Ltd/Domino Publishing).
Vocals by Cate Le Bon.

Radiate
Written by Rowlands/Simons/Stetson (BMG Rights Management (UK) Ltd/Third Side America (ASCAP)).
Saxophones played by Colin Stetson, recorded at The Magic Shop, Manhattan, NYC.
Backing vocal by Alela Diane.

Wide Open
Written by Rowlands/Simons/Hansen (BMG Rights Management (UK) Ltd/Youthless, administrated by Kobalt Music Publishing, Inc (ASCAP)).
Vocals by Beck.
__________
[Herstellungsland: SID-Code / Aufdruck CD: "Made in the E.U."]
[Tracklängen: Software (foobar2000) / keine Angaben auf CD oder Cover]
[Matrix: arvato 56091449/006002547275264 21]
[SID-Code Master: IFPI LB46]
[SID-Code Presswerk: IFPI 0713] (07* = arvato digital services, D)
[Booklet: Faltposter mit Elementen der Covergrafik, Linernotes]

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.