The Black Keys Dropout Boogie
LP, 2022, Limited Edition, Weißes Vinyl

Herstellungsland Niederlande
Veröffentlichungs-Jahr 2022
Zeit 34:11
EAN-Nr. 075597910056
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Nonesuch Records Inc. / 075597910056
Musikrichtung Rock: Blues Rock
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
2 (1 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
LP
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 34:11  
A 1. Wild Child 2:48
A 2. It Ain't Over 3:51
A 3. For The Love Of Money 3:34
A 4. Your Team Is Looking Good 3:06
A 5. Good Love 3:37
B 6. How Long 3:21
B 7. Burn The Damn Thing Down 2:58
B 8. Happiness 3:44
B 9. Baby I'm Coming Home 3:10
B 10. Didn't I Love You 4:02

Infos

Indies exclusive limited to 4.982 copies on white vinyl!
Comes with white poly-lined inner sleeve and pink note card included w/ credits and school 'Pink Slip' on reverse...



The Black Keys are:
Dan Auerbach || Patrick Carney...

All songs performed by The Black Keys...

With:
Percussion (all songs) by Sam Bacco
Backing vocals on Wild Child, It Ain't Over, For The Love Of Money, Good Love, How Long, Burn The Damn Thing Down, Happiness, Baby I'm Coming Home & Didn't I Love You; Wurlitzer on Wild Child; Piano on Burn The Damn Thing Down; guitar on Didn't I Love You by Andy Gabbard
Hammond organ on For The Love Of Money & How Long; harpsichord & piano on How Long by Ray Jacildo
Backing vocals on Your Team Is Looking Good by Sierra Ferrell
Guitar on Good Love by Billy Gibbons...

All songs written by Dan Auerbach & Patrick Carney
McMoore McLeast Publishing (BMI), administered by Wixen Music Publishing,
except Wild Child written by Dan Auerbach, Patrick Carney, Greg Cartwright (Big Gamble Music (ASCAP), administered by Third Side Music) & Angelo Petraglia (Here We Go Again Music (BMI), administered by Me Gusta Music); It Ain't Over & Baby I'm Coming Home written by Dan Auerbach, Patrick Carney & Greg Cartwright; For The Love Of Money written by Dan Auerbach, Patrick Carney & Angelo Petraglia; Good Love written by Dan Auerbach, Patrick Carney & Billy Gibbons (Billy G's Hollywood Productions, Inc. (BMI), administered by Bike Music)...

Produced by The Black Keys
Recorded at Easy Eye Sound, Nashville, TN, June - October 2021
Engineered by M. Allen Parker & Caleb VanBuskirk
Assistant engineering by McKinley James, Jonny Ullman & Tyler Zwiep
Edited and mixed by Tchad Blake at Full Mongrel and Tom Elmhirst at Electric Lady Studios, New York, NY
Mastered by Greg Calbi at & Steve Fallone at Sterling Sound, Edgewater, NJ...

Design & layout by Perry Shall
Photography by Jim Herrington...


℗ & © 2022 The Black Keys, under exclusive license to Nonesuch Records Inc.



Barcode and Other Identifiers:
Barcode ► 0 75597 91005 6
Matrix / Runout (Side A) ► 1-667104 v. 3A RKS STERLING 34433 2A 0 755 97 91 3576
Matrix / Runout (Side B) ► 1-667104 v. 2B RKS STERLING 34433 2B 0 755 97 91 3576
Pressed by ► Record Industry, Haarlem - Made in Netherlands | 34433
Manufacturing country (on back cover) ► Made in the Netherlands. || ... (on label) ► MANUFACTURED IN THE NETHERLANDS BY RECORD INDUSTRY

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.