Spear Of Destiny The Collection
CD, 1991, Compilation

Herstellungsland Großbritannien
Veröffentlichungs-Jahr 1991
Zeit 62:01
EAN-Nr. 5017615929720
Label/Labelcode CASTLE COMMUNICATIONS / LC 06448
Plattenfirma/Katalog-Nr. Castle / CCSCD 297
Musikrichtung Rock: Alternative Rock, Indie Rock
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
1 (2 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 62:01  
1. The Wheel 3:08 L
2. Flying Scotsman 3:20
3. The Murder Of Love 3:12
4. Grapes Of Wrath 4:44
5. Rainmaker 2:55
6. Young Men 3:13
7. Liberator (7" Version) 3:11
8. Prisoner Of Love 3:35
9. Rosie 4:38 C
10. Attica 2:34
11. Come Back (Dub) 6:10
12. World Service 4:33
13. All My Love (Ask Nothing) 3:44
14. Mickey 6:20
15. Somewhere In The East 3:24
16. Cole Younger 3:20

Infos

The COLLECTOR SERIES | LC 6448 | CASTLE Communications // (c) 1991 Castle Communications Plc, released under license from Sony Music Entertainment (UK) Ltd


- "Castle Communications / LC 6448" Label: Castle ~ used logo: CASTLE Communications (Bild 10)
released February 7, 1991

Post-punk, alternative rock, indie rock



9.: 'Rosie' the traditional (group work song) arranged by K Brandon
- 1947: recorded by prisoners at Mississippi State Penitentiary's Parchman work camp
A stomp starts the song. The lead singer starts with a call, and the group/other workers respond with the second half of the phrase:
Lead Singer's Call: "Be my woman, gal, I'll-"
Group Response: " -be your man." (Ends like a melodic question.)
Repeat of the call and response. Ends with a resolution to the melodic question.
Second two-phrase unit begins, with the pattern continuing: Stomp-call, stomp-response.
Call: "Every Sunday's dollar-"
Response: "-in your hand."
Call: "In your hand, Lordy-"
Response: "-in your hand."
Call: "Every Sundays dollar-"
Response: "-in your hand."
Call: "Stick to the promise, gal, that-"
Response: "-you made me." This is sung three times, like the song's first line.
Call: "Wasn't gonna marry 'til-uh-"
Response: "-I go free."
Call: "I go free, lordy-"
Response: "I go free."
Call: "Wasn't gonna marry 'til-uh-"
Response: "-I go free."
Call: "Well, Rosie-" Notice how the melody is similar but adjusted to the new words; ornaments inflect the text.
Call: "-oh, lord, gal." A similarity in the polyvocal responses with slight variations. The vocal intensity changes with each statement, especially with the lead singer
Call: "Ah, Rosie-"
Response: "-oh, lord, gal."
Each of the next two call-and-response lines repeat twice; the two-phrase melodic units continue.
Call: "When she walks she reels and-"
Response: "-rocks behind."
Call: "Ain't that enough to worry-"
Response: "-[a] convict's mind."
A repeat of the "Well, Rosie/Ah, Rosie" lines
A repeat of the first four lines of the song: "Be my woman, gal, I'll be your man (three times)/Every Sunday's dollar in your hand."
"Well, Rosie/Ah, Rosie" lines return for the third time.
Fade out.
End.

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.