Oren Ambarchi Audience Of One
2-LP, 2012, Limited Edition, Gatefold

Herstellungsland Großbritannien
Veröffentlichungs-Jahr 2012
Zeit 53:51
EAN-Nr. 5027803148314
Label/Labelcode k.A.
Plattenfirma/Katalog-Nr. Touch / TO:83V
Musikrichtung Elektronische Musik: Ambient, Drone, Minimal
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
0 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
LP 1
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 5:29  
A 1. Salt 5:29
B 2. Knots (Pt. 1)
LP 2
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 48:22  
A 1. Knots (Pt. 2) 33:22
B 2. Passage 6:40
B 3. Fractured Mirror 8:20 C

Infos

Limited edition of 1.000 copies

Oren Ambarchi: Guitars on "Salt" / Electric and Acoustic Guitars, Autoharp and Percussion on "Knots (Pt. 1 & 2)" / Guitars, Hammond Organ and Wine Glasses on "Passage" / Acoustic and Electric Guitars, Bass, Mellotron, Wine Glasses, Percussion and Vocals on "Fractured Mirror"

Additional musicians:
Paul Duncan: Vocals on "Salt" / Elizabeth Welsh: Violin on "Salt" / James Rushford: Viola and Piano on "Salt" / Eyvind Kang: Viola and Igil on "Knots (Pt. 1 & 2)" and "Passage" / Janel Leppin: Cello on "Knots (Pt. 1 & 2)" / Stephen Fandrich: Voice on "Knots (Pt. 1 & 2)" / Josiah Boothby: French Horn on "Knots (Pt. 1 & 2)" / Joe Talia: Drums, Percussion and Spring on "Knots (Pt. 1 & 2)" / crys cole: Contact Microphones and Brushes on "Passage" / Jessika Kenney: Voice on "Passage" / Natasha Rose: Acoustic Guitar on "Fractured Mirror"

"Salt" composed by Paul Duncan and Oren Ambarchi
"Knots (Pt. 1 & 2)" and "Passage" composed by Oren Ambarchi
"Fractured Mirror" composed by Ace Frehley

Guitars on "Salt" and "Knots (Pt. 1 & 29" recorded by Oren Ambarchi at Jerker House, Melbourne
Vocals on "Salt" recorded by Brendon Anderegg at Telescope Recordings, Brooklyn, NY
Strings and Piano on "Salt" recorded by Byron Scullin at Electric Dreams, Melbourne
Strings, Voice and French Horn on "Knots (Pt. 1 & 2)" recorded by Randall Dunn at Avast, Seattle
Drums, Percussion and Springs on "Knots (Pt. 1 & 2)" recorded by Joe Talia at Chinatown, Melbourne
Additional Guitars on "Knots (Pt. 1 & 2)" recorded live Mike Harding (London), Joe Kasmanntod (Luz) and Attila Faravelli (Milano)
"Passage" recorded at Avast by Randall Dunn
Additional recording on "Passage" by Chris Townend at BJB, Sydney
"Fractured Mirror" recorded at Chinatown and Head Gap, Melbourne by Joe Talia
Additional recording on "Fractured Mirror" by Simon Connolly on Iocation at 6 Chelmsford St., Kensington

String arrangement on "Salt" by James Rushford
String and Horn arrangements on "Knots (Pt. 1 & 2)" by Eyvind Kang

"Salt" mixed by Oren Ambarchi and Byron Scullin at Electric Dreams
"Knots (Pt. 1 & 2)" mixed by Randall Dunn and Oren Ambarchi at Avast
"Passage" and "Fractured Mirror" mixed by Oren Ambarchi and Joe Talia at Chinatown, Melbourne

Published by Touch Music (MCPS), except "Fractured Mirror" published by Hori Productions America, Inc.
Mastered by Francois Tetaz at Moose, melbourne
Vinyl mastering by Jason at Transition, London

Photography: Jon Wozencroft


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Matrix-Nr. Seite 1: TO:83V A / BC 76409-01 A1 / AUDIENCE OF ONE / TRANSITION
Matrix-Nr. Seite 2: TO:83V B / BC 76409-01 B1 / TRANSITION
Matrix-Nr. Seite 3: TO:83V C / BC 76409-02 C1 / TRANSITION
Matrix-Nr. Seite 4: TO:83V D / AUDIENCE OF ONE / J @ TRANSITION / BC 76409-02 D1
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.