Lekcja Rytmiki czyli Załamanie Nerwowe Perkusji
CD, 1998, Heftbeilage, Cardsleeve

Herstellungsland Polen
Veröffentlichungs-Jahr 1998
Zeit 74:51
EAN-Nr. nicht vorhanden
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Machina / MACH CD 003
Musikrichtung Elektronische Musik: Drum & Bass
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
0 (1 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 74:51  
1. T.Power Lipsing Jam Ring [as T. Power] 6:33
2. B.L.I.M. Their Culture 5:57
3. MC Det Freeform Reality (Tonic's Reality) 5:45
4. Elementz Of Noize Science 6:37
5. Elementz Of Noize Tick Up [Feat. MC Det] 6:34
6. FreQ Nasty The Shadow 6:42
7. B.L.I.M. Glaciers 6:50
8. Full Moon Scientist Doc Hope (Beat the Baliff's Mix) [as F.M.S.] 6:40
9. Purple Kola Illn' Angry 4:30
10. Filthy Rich Media Attention [Feat. Hermione] 5:23
11. Click 'n Cycle 125th 5:24
12. Raw Deal Kwun Wah 3:06
13. FreQ Nasty Incredible Acoustic Properties 4:50

Infos

machina | machina Nr 1 styczeń 1998 | Sound Of The Underground SOUR | emotif Recordings | BOTCHIT & SCARPER Presents | TAM TAM records Dystrybutor Polsce


matrix: VTCD MEGAUS MACH CD 003/MEG 1259 ifpi L201


Machina January 1998: prezentacja siostrzanych wytwórni SOUR (DJ Only Records), emotif , Botchit & Scarper wydany na płytce dołączonej do Machiny

- SOUR: "Originally called DJ Only Records, Sound Of The Underground Records was formed in 1993 by the Trinity crew as a creative outlet for the group of friends musical ideas. Initial releases were hip hop in style but soon the labels music evolved into the Drum and Bass you hear today"

- emotif: "Set up in September 1995 by the late DJ Vini & Martin Love (part of the S.O.U.R family tree), as an experimental Drum and Bass label."

- Botchit & Scarper: "Botchit & Scarper Records (a unique label in the present times, concentrating on artist development) was established in 1995 by business partners Vini Medley and Martin Love, the founders of pioneering Jungle record label SOUR. Over the past 13 years Botchit has become the leading international Breakbeat label (Music Week, 2000), releasing near to 50 singles and more than 20 full length ground breaking albums from the likes of T. Power, FreQ Nasty, B.L.I.M, Atomic Hooligan, Aquasky Vs MasterBlaster, Raw Deal, Chris Carter and many more. These breaks artists were amongst the original new breed of producers who learnt their trade producing drum and bass and became frustrated by sticking to one tempo. T.Power, Blim and FreQ Nasty way back in 95 presented label manager Vini with their new style of music and Vini was so impressed (he bought the company!) he let them rip with many a quality breaks release! And thus, amongst many other quality Botchit tunes, the phenomenal "Freakazoid', 'Boomin Back Atcha' featuring Phoebe One (the Queen of UK Hip Hop) by FreQ Nasty was born, along with the genre breaking 'U' which saw Shara Nelson collaborate with B.L.IM and Chris Carter - the first ever big breaks vocal track. Also T.Power's 'Running' and 'Dangerous' - featuring the Uk's finest hip hop MC, Blade..."

- Tam Tam: "Polish Distributor of foreign labels (including: SOUR, Botchit & Scarper, Emotif, Transient Records etc.) They distribute music: Reggae, Drum'n'Bass, Breakz & Goa Psy-Trance and other."

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.