Irving Berlin Irving Berlin’s 20 Greatest Themes
CD, 1989, Best-Of

Herstellungsland Niederlande
Veröffentlichungs-Jahr 1989
Zeit 61:05
EAN-Nr. 027726683225
Label/Labelcode k.A.
Plattenfirma/Katalog-Nr. Point Productions / 2668322
Musikrichtung Soundtrack: Score
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
1 (1 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 61:05  
1. Alexandere Ragtime Band 2:55 I
2. Blue Skies 2:39 I
3. Cheek To Cheek 4:38 I
4. There's No Business Like Show Business 3:39 I
5. Top Hat, White Tie And Tails 3:13 I
6. God Bless America 3:08 I
7. Let's Face The Music And Dance 3:24 I
8. When I Lost You 2:56 I
9. You'd Be Surprised 2:14 I
10. I Never Had A Chance 2:54 I
11. Lazy 3:15 I
12. Oh, How I Hate To Get Up In The Morning 3:14 I
13. Remember 2:24 I
14. Everybody's Doin' It Now 2:24 I
15. Play A Simple Melody 3:22 I
16. They Say It's Wonderful 3:02 I
17. Doin' What Comes Natur'lly 3:10 I
18. Be Careful, It's My Heart 2:50 I
19. Always 2:26 I
20. White Christmas 3:18 I

Infos

Keine IFPI und LC

Backcover Info

All titles composed by Irving Berlin

Performed by the 'Allen Toussaint Orchestra', Produced by Allen Toussaint & Marshall Sehorn


1. ALEXANDERE RAGTIME BAND from: Alexander's Ragtime Band (film, 1938) and There's No Business Like Show Business (film, 1954)

2. BLUE SKIES from: Betsy (musical, 1926), Blue Skies (revue), The Jazz Singer (film, 1927) Alexander's Ragtime Sand (film, 1938), Blue Skies (film, 1946) and White Christmas (film, 1954)

3. CHEEK TO CHEEK from: Top Hat (film, 1935)

4. THERE'S NO BUSINESS LIKE SHOW BUSINESS from: Annie Get Your Gun (musical), Annie Get Your Gun (film version, 1950) and There's No Business Like Show Business (film, 1955)

5. TOP HAT, WHITE TIE AND TAILS from: Top Hat (film, 1935)

6. GOD BLESS AMERICA Originally written for, but not used in Yip Yip Yaphank (soldier revue, 1918)

7. LET'S FACE THE MUSIC AND DANCE from: Follow The Fleet (film, 1936)

8. WHEN I LOST YOU Heartfelt composition penned after the death of Berlin's first wife Dorothy Goetz, shortly after their marriage

9. YOU'D BE SUPRISED from: The Ziegfield Midnight Frolics (1919), Ziegfield Follies of 1918, Oh, WhatA Girl (musical), Biue Skies (film, 1946) and There's No Business Like Show Business (film, 1955)

10. I NEVER HAD A CHANCE

11. LAZY from: There's No Business Like Show Business (film, 1955)

12. OH, HOWIHATE TO GET UP IN THE MORNING from: Yip Yip Yaphank (soldier revue, 1918) This Is The Army (film, 1942; 1943) and The Ziegfield Follies of 1918

13. REMEMBER Originally copyrighted as 'You Forgot To Remember' from: Alexander's Ragtime Band (film, 1938), So This Is Love (film, 1953) and There's No Business Like Show Business (film, 1955)

14. EVERYBODY'S DOIN' IT NOW from: Alexander's Ragtime Band (film, 1938)

15. PLAY A SIMPLE MELODY from: Watch Your Step (1914) and There's No Business Like Show Business (film, 1955)

16. THEY SAY IT'S WONDERFUL from: Annie Get Your Gun (musical), Annie Get Your Gun (film version, 1950)

17. DOIN' WHAT COMES NATUR'LLY from: Annie Get Your Gun (musical), Annie Get Your Gun (film version, 1950)

18. BE CAREFUL, IT'S MY HEART from: Holiday Inn (film, 1942)

19. ALWAYS from: Pride Of The Yankees (film, 1942), Christmas Holiday (film, 1942) Biue SAves (film, 1946), Theme Song Of Pepper Young's Family (radio dramatic series)

20. WHITE CHRISTMAS from: Holiday Inn (film, 1942) and White Christmas (film, 1953)

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.