Drive-Thru Records And Purevolume.Com
2-CD, 2005

Herstellungsland USA
Veröffentlichungs-Jahr 2005
Zeit 87:49
EAN-Nr. 060768362420
Label/Labelcode k.A.
Plattenfirma/Katalog-Nr. Drive-Thru / 06076-83624-2
Musikrichtung Punk
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
0 (1 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD 1
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 48:47  
1. The Format Tie the Rope 3:20
2. Houston Calls Exit, Emergency 3:19
3. The Early November Sesame Smeshameh 4:17
4. The Juliana Theory Can't Suspend It 3:58
5. Echo Screen Rushmore 4:12
6. Fall Out Boy Saturday 3:37
7. Day At The Fair The Blame Anxiety 3:10
8. Halifax Sydney 3:12
9. The Hanks Once Again 3:18
10. Sleep Station Caroline. London 1940 2:46
11. Say Anything Woe 3:56
12. The Track Record Talk Radio 3:38
13. The Goodbye Celebration Can't Break What's Already Broken 3:07
14. Abbot Hayes 3 Months 2:57
CD 2
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 39:02  
1. Hellogoodbye Homewrecker 2:40
2. Firescape His Midas Touch 2:56
3. Hidden In Plain View Ashes, Ashes 2:41
4. Park Nice Night For A Fist Fight 3:54
5. Jack's Mannequin Kill The Messenger 3:25
6. Steel Train Better Love 3:46
7. Self Against City Speechless 3:35
8. Matchbook Romance My Eyes Burn 4:19
9. Never Heard Of It Let's Go All The Way 2:54
10. For Felix Too Sad For Hollywood 4:11
11. Madelyn Kensington Parc 4:41

Infos

released February 8, 2005



AMG: 'Though it could've used a snappier title, Drive-Thru Records and Purevolume.com really is a collaboration between the successful California punk-pop imprint and Pure Volume, an online community that helps unsigned bands with promotion and networking. The hook-up makes sense. Sites like Pure Volume cater to the same youthful, Internet-savvy audience that supports the punk-pop and emo scene -- in fact, acts like Early November came to Drive-Thru as a direct result of fan page and MP3-based buzz, and appear here with "Sesame Smeshame", along with songs from established combos like Fallout Boy ("Saturday"), Juliana Theory ("Can't Suspend It"), Matchbook Romance ("My Eyes Burn"), and other Drive-Thru acts like Hidden in Plain View and Steel Train. While those selections are altogether strong, this set's true draw is its wealth of material from unsigned and upcoming groups. In addition to 25 songs over two CDs, Drive-Thru Records... includes over 100 MP3 tracks, most from current or former Pure Volume artists. (Gym Class Heroes' name-checking rap "Taxi Driver" is a highlight.) The Format gets disc one off to a great start with "Tie the Rope," a smart, Sloan-ish indie pop number from their underrated 2003 effort Interventions and Lullabies. Houston Calls integrates fizzy vintage keys into its energetic guitar sound, unsigned New Jersey outfit Echo Screen recalls classic Get Up Kids, and fellow unsigneds Goodbye Celebration and Abbott Hayes turn in efforts filled with the eager guitars, plaintive chord changes, and rousing vocals typical of the genre. Disc two's Firescape ("His Midas Touch"), Self Against City ("Speechless"), and Never Heard of It ("Let's Go All the Way") continue capably with this sound, but California's Hellogoodbye offers some quirky variety in "Homewrecker" -- it sounds like a dance party mash-up of Whirlwind Heat and Wheatus -- and the Something Corporate side project Jack's Mannequin features an engaging piano-led sound. A little more variety of this type would have gone a long way. But with its mix of signed acts and hopefuls and the overachieving swath of MP3s, Drive-Thru Records and Purevolume.com is still a great pickup for fans of the label or website.'

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.