Downtown 81: 12 Titres Extraits De La B.O. Du Film Culte
CD, 2010, Heftbeilage, Re-Release

Herstellungsland Frankreich
Veröffentlichungs-Jahr 2010
Orig. Release 2001
Zeit 41:13
EAN-Nr. nicht vorhanden
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Les Inrockuptibles / CD LI 10 193
Musikrichtung Soundtrack
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
0 (1 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 41:13  
1. Gray So Far So Real 1:18
2. Liquid Liquid Cavern 2:35
3. James White & The Blacks Sax Maniac 5:13
4. Plastics Copy 3:12
5. Suicide Cheree 3:43
6. DNA Blonde Redhead 1:45
7. Marvin Pontiac I'm a Doggy 3:32
8. Coati Mundi Palabras Con Ritmo [as Coati Mundi Hernandez] 4:39
9. Pablo Calogero Tangita 3:33
10. Lounge Lizards Bob the Bob 2:08
11. Gray Drum Mode 3:24
12. Rammellzee Vs K-Rob Beat Bop [as Rammellzee vs. K-Rob] 6:11

Infos

les inRocKuptibles | Les Inrockuptibles octobre 2010 | le n° 46 des Inrockuptibles hors série | france inter // (p)/(c) 2009 Les Inrockuptibles



08 - poetry by Jean-Michel Basquiat




12 - Beat Bop (Vocal)
written by K-Rob, Rammelzee
1983 12" track (PRO-7030/Profile records)
(c) 1981 Profile / (p) 1983 Profile
A - Beat Bop 10:10
B - Beat Bop (Instrumental) 9:34

AMG: 'Rammellzee was an important player in the initial crossover of hip-hop culture to the mainstream. He participated in hip-hop’s earliest phases, though the bizarre edge his aggressively fanciful inventions brought to the original hip-hop style has been somewhat blunted by the dominance of the gangsta pose and its supposed “reality.” Though he performed and recorded as an MC, Rammellzee achieved greater fame as a visual artist, with exhibitions in fine art venues of both North America and Europe. He began his art career “bombing” New York City subway trains, but the subway system influenced more than his artwork. Dynamite D, a conductor who rhymed boasts of the superior condition of his super clean D-train over the train’s intercom, is named by Rammellzee as an early rap inspiration. Partnered with MCs Shock Dell and Jamal, Rammellzee participated in early hip-hop sound system battles, where he developed the “W.C. Fields” and “Gangsta Duck” voices originated by Jamal. Rammellzee employed the “Gangsta Duck” on “Beat Bop,” a dense dialogue with K-Rob, nominally produced by the late painter Jean Michel Basquiat, and released on Profile Records. “Beat Bop” was the result of some improvised role playing, with Rammellzee playing a pimp and K-Rob in the character of a schoolboy. The resulting rap is the best and most sustained example on record of Rammellzee’s flights of wordplay, fantasy, and street surrealism. He also appeared in the film Wildstyle and can be heard on the soundtrack LP of the movie. Though mostly concentrating on his visual art, he has collaborated on several progressive hip-hop projects, most often with Bill Laswell.'



2001 21-Track (Virgin/7243 8 10163 2 9): Original Soundtrack from Edo Bertoglio's movie "Downtown 81" aka New York Beat Movie, Glenn O'Brien's New York Beat Movie (1981)
1 Gray - So Far So Real
2 Coati Mundi - K Pasa-Pop I[Feat. Kid Creole And The Coconuts]
3 Tuxedomoon - Desire
4 Liquid Liquid - Cavern
5 DNA - Blonde Redhead
6 James Chance - Sax Maniac
7 The Lounge Lizards - I'm a Doggy
8 James Chance - Contort Yourself
9 Gray - Drum Mode
10 Lydia Lunch - Closet
11 Coati Mundi - Palabras con ritmo / Vocals: Jean-Michel Basquiat
12 The Lounge Lizards - Bob the Bob
13 Pablo Calogero - Tangita
14 Kid Creole & The Coconuts - Mr. Softee
15 Suicide - Cheree
16 DNA - Detached
17 Chris Stein - 15 Minutes
18 Plastics - Copy
19 Walter Steding & The Dragon People - New Day
20 Melle Mel - 81
21 Rammellzee & K-Rob - Beat Bop

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.