Buzzov•en Welcome To Violence
CD, 2005, Compilation

Herstellungsland USA
Veröffentlichungs-Jahr 2005
Zeit 78:09
EAN-Nr. 721616033021
Label/Labelcode k.A.
Plattenfirma/Katalog-Nr. Alternative Tentacles / Virus 330
Musikrichtung Metal: Doom Metal, Stoner Rock/Metal
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
4 (2 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 78:09  
1. Intro/Scratch 0:07
2. To A Frown 3:54
3. Shove 1:45
4. Drained 5:22
5. Forget It 2:35
6. Frayed 3:31
7. Splinter My Eye 2:03
8. Wound 4:06
9. Toe Fry 2:39
10. Aching Improv #9 3:47
11. Weeding 9:18
12. Behaved 2:26
13. Done 3:04
14. Hollow 4:41
15. Aching Improv #13 6:18
16. Should I 6:27
17. I Don´t Like You 5:33
18. I Never 1:49
19. Proven Wrong 3:29
20. Blinded 3:54
21. Scrunge 1:21

Infos

Buzzoven exploded onto the early 90s d.i.y. scene in a whirlwind of sharp metallic chops over sludgy punk, heavy feedback, and truly awe-inspiring live shows that dragged the audience into the dark places of the band's dementia. Simultaneously self-destructive and musically innovative, Buzzoven is one of the seminal bands of the underground loud music scene of the time, alongside bands like Born Against, Rorschach, and Man Is The Bastard.
"Welcome to Violence" collects the band's early Allied Records recordings, the "To A Frown" full-length, and the EPs "Wound" and "Unwilling to Explain." Hatred, pain, anger, violence, addiction and depression boiled over in both the lyrics and the music, and were ignited by the band's legendary live performances. Walking a tightrope between precision and pure mayhem, the very explosiveness that made Buzzoven so crucial was what caused their instability.

After forming in 1990 out of the ashes of the band Sewer Puppet in North Carolina, Buzzoven quickly gained a cult following up and down the East Coast, and after the release of the "Wound" and "Unwilling..." EPs the band trekked out to the west coast, in a tour that culminated in the three-day recording of "To a Frown" with sonic guru Billy Anderson (The Melvins, Swans, Ludicra). Their second full length, "Sore," was issued by Roadrunner Records in 1994, and the band imploded and restructured continually throughout the ensuing years, with original member Kirk Fisher being the only constant through their sporadic follow-up albums, "At a Loss" and "Revelation: Sick Again." Dixie went on to be in Weedeater (on Crucial Blast Records).

The band's nascent, primal recordings collected here ooze with a rare honesty and intensity that captures a young, hungry and desperate band bristling with undiluted ferocity. These releases are already legendary in their own right, but had drifted out of print in recent years with the folding of Allied Records. Now Alternative Tentacles has collected, compiled, and re-mastered them, as well a re-packaging them in amazing new artwork by Arik Moonhawk Roper (High on Fire, Sleep). Now the early Buzzoven records are back in the hands of heavy music aficionados, where they belong- and the violence is just as intimidating and intoxicating as it was when the band first collided with the underground 15 years ago!
--------------------------------------

Weiteres Bild: Ansicht CD.
--------------------------------------

Herstellungsland: SID-Code Presswerk (MCOM)
Matrix-Nr.: 59078AM-01 VIRUS-330 051003-05
SID-Code Presswerk: IFPI ZN1B (innen)

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.