Bond Bond
CD, 2001, Compilation, Heftbeilage, Cardsleeve

Herstellungsland Spanien
Veröffentlichungs-Jahr 2001
Zeit 23:10
EAN-Nr. nicht vorhanden
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Sunday Telegraph, The / BONDPROMO
Musikrichtung Pop
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
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Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 23:10  
1. Othello 2:58 L
2. Duel 4:20
3. Victory (Sharp Boys) 7:11
4. Bella Donna 3:17
5. Kismet 5:24

Infos

The Sunday Telegraph | The Sunday Telegraph June 10, 2001 | RAYMOND WEIL Geneve


matrix: ifpi LH61 BONDPROMO #1

Swiss Watch News 2001:
Raymond Weil - Geneva: 25 Years Of Creativity

Bond

Besides its new Othello range, Raymond Weil is celebrating its 25th anniversary by forming an alliance with Bond. This pop group has a classical repertoire and its first album named “Born” has already sold 650.000 copies although it has yet to be commercialised in the United States and Asia.

Bond is a quartet of attractive and sassy girls who convey the desire to modernise musical art. Their inspiration is sourced from their strong experience of the classical register and their futuristic vision of music. They have developed a style that is both accessible and innovative.

While the group continues its promotional campaign and prepares its first world tour, Raymond Weil’s input comes in the shape of marketing support. The program includes concerts, press conferences, online marketing, a cinema/television advertising campaign, important press coverage etc.

Mel Bush, Bond’s manager, talks about her vision: “The partnership with Raymond Weil will lead to a synergy of strengths and essential values. We share the same desire to achieve a level of excellence and to open the door to new horizons in our respective fields.”

Mr Olivier Bernheim, CEO of the Geneva-based company, confirms this: “Bond is like a breath of fresh air, a classical quartet that breaks the barriers of convention, genre and tradition. Its music incarnates the quintessence of our brand which has a classical heritage that blends with a contemporary sensibility. Our partnership will have a substantial impact on our distribution network across the world: it will generate a whole range of marketing operations and public relations events that will strengthen the brand’s image and support the launch of the new Othello collection”.

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.