Billy Joel Cold Spring Harbor
LP, 2015, Limited Edition, Re-Release, Remastered, Gatefold, 180 Gramm Vinyl

Herstellungsland USA
Veröffentlichungs-Jahr 2015
Orig. Release 1971
Zeit 30:11
EAN-Nr. 829421270003
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Friday Music / FRM-2700
Musikrichtung Singer/Songwriter/Liedermacher
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
0 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
LP
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 30:11  
A 1. She's Got A Way 2:52
A 2. You Can Make Me Free 2:58
A 3. Everybody Loves You Now 2:49
A 4. Why Judy Why 2:57
A 5. Falling Of The Rain 2:39
B 6. Turn Around 3:07
B 7. You Look So Good To Me 2:28
B 8. Tomorrow Is Today 4:42
B 9. Nocturne 2:49
B 10. Got To Begin Again 2:50

Infos

Credits:
Piano, Organ, Harpsichord, Harmonica – Billy Joel
Bass – Joe Osborn, Larry Knechtel
Drums – Denny Siewell*, Rhys Clark
Guitar – Don Evans, Sal De Troia*
Steel Guitar – Sneaky Pete*

All Songs Words & Music by Billy Joel

Arranged By, Conductor – Jimmie Haskell
Engineer – John Bradley
Engineer [Second] – Michael Stone*
Executive-Producer, Other [Artist Direction] – Irwin Mazur
Mastered By – Joe Reagoso
Producer, Directed By – Artie Ripp
Recorded By, Mixed By – Bob Hughes

Recorded at The Record Plan, West Los Angeles, CA except "Why Judy Why" and "You Look So Good To Me" recorded at Ultrasonic Recording Studios, Hempstead, NY.

Pressed at R.T.I. and mastered by Joe Reagoso at Friday Music Studios, Huntington Beach, CA and Capital Mastering, Hollywood, CA.

Limited Edition 180 Gram Audiophile vinyl
Features original LP sized cover art, as well as lyrics to songs from the Album.

Notes:
Billy Joel's debut album, released in November of 1971. Joel recorded this album primarily to showcase his abilities as a songwriter, intending to market his songs to other artists: as a result the production on this album is in the vein of other singer-songwriter/soft rock acts of the period. Four singles appear to have been released from this album: She's Got A Way, Tomorrow Is Today, Why Judy Why, and Nocturne. Neither the album nor any of its singles were successful, although "She's Got A Way" and "Everybody Loves You Now" were re-recorded for Joel's 1981 live album Songs In The Attic: the live version of "She's Got A Way" became a hit, and a live music video was created for "Everybody Loves You Now", elevating its status in Joel's catalog.

Two different versions of this album exist. The 1971 Family Productions recordings were mastered at the wrong speed, causing the pitch of the entire album to be a semi-tone too high. In 1983, Columbia Records, which had released all of Joel's subsequent albums, permitted the producer to re-edit and remix the album: the most drastic changes were made to "You Can Make Me Free", which had its running time cut by more than half, and both "Everybody Loves You Now" and "Turn Around", for which the producer added additional overdubs. Joel had no involvement with the remixed album, which was released with a slightly different cover.

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.