Beach House B-Sides And Rarities
LP, 2017

Herstellungsland Europäische Union
Veröffentlichungs-Jahr 2017
Zeit 56:29
EAN-Nr. 5414939960994
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Bella Union / BELLA647V
Musikrichtung Pop: Dream Pop
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
3 (1 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
LP
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 56:29  
A 1. Chariot 5:16
A 2. Baby 3:02
A 3. Equal Mind 3:42
A 4. Used To Be [2008 Single Version] 4:05
A 5. White Moon [Itunes Sessions Remix] 4:06
A 6. Baseball Diamond 4:36
A 7. Norway [Itunes Sessions Remix] 3:16
B 8. Play The Game 4:18
B 9. The Arrangement 5:04
B 10. Saturn Song 4:30
B 11. Rain In Numbers 2:26
B 12. I Do Not Care For The Winter Sun 3:10
B 13. 10 Mile Stereo [Cough Syrup Remix] 5:30
B 14. Wherever You Go 3:28

Infos

Sticker: "B-Sides and Rarities collects 14 songs from the band's entire career thus far, and includes 2 previously unreleased tracks."

Includes a download code and a printed inner sleeve.

"Play the Game" [...] published by EMI Beechwood Music O/B/O Queen Music Ltd. (BMI).

All songs mastered by Heba Kadry at Timeless Mastering, NYC, except "10 Mile Stereo (Cough Syrup Remix)," mastered by Joe Laporta at The Lodge, NYC.

Chariot: Recorded at Studio in the Country in Bogalusa, LA, in 2014/2015. Live drums recorded at Wright Way Studios in Baltimore, MD, in 2016. Engineer at Studio in the Country: David Tolomei. Assistant engineer: Jay Wesley. Engineer at Wright Way: Steven Wright. Mixed [...] at Wright Way Studios.

Baby: Recorded at Pan American Recording Studio in San Francisco, CA, in 2009. Engineered/Mixed [...] at Pan American.

Equal Mind: Recorded at Sonic Ranch in Tornillo, TX, in 2011. Engineer at Sonic Ranch: Manuel Calderon. Mixed [...] in Chinatown, NYC.

Used To Be (2008 Single Version): Recorded at Lord Baltimore Recording Studio in Baltimore, MD, in 2008. Engineer at Lord Baltimore: Rob Girardi.

White Moon (iTunes Session Remix): Recorded at the Magic Shop in New York City, NY in 2010. Engineer at the Magic Shop: Brian Thorn. Re-mixed [...] at Wright Way Studios in 2016. Engineer at Wright Way: Steven Wright.

Baseball Diamond: Recorded at our practice space in Baltimore, MD, between 2013 and 2016. Mixed [...] at Wright Way Studios in 2016. Engineer at Wright Way: Steven Wright.

Norway (iTunes Session Remix): Recorded at the Magic Shop in New York, NY in 2010. Engineer at the Magic Shop: Brian Thorn. Re-mixed [...] at Sunset Sound in Los Angeles, CA, in 2017.

Play The Game: Recorded at Lord Baltimore Recording Studio in Baltimore, MD, in 2008. Engineer at Lord Baltimore: Rob Girardi.

The Arrangement: Recorded at our practice space in Baltimore, MD, in 2010. Engineered/Mixed [...] at our practice space.

Saturn Song: Recorded at our practice space in Baltimore, MD, in 2014.

Rain In Numbers: Recorded on 4-track in Baltimore, MD, in 2005. Originally the secret song at the end of our self-titled first album (2006).

I Do Not Care For The Winter Sun: Recorded at our practice space in Baltimore, MD, in 2010.

10 Mile Stereo (Cough Syrup Remix): Recorded at Dreamland Recording Studio in Upstate New York in 2009. Engineered/Mixed [...] at DNA in New York City in 2009.

Wherever You Go: Recorded at our practice space in Baltimore, MD, between 2009 and 2011. Originally the secret song at the end of the album Bloom (2012).

Track durations not printed on the release.

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.