ABC Airplay Volume 5 - Music From ABC Local Radio
CD, 2002

Herstellungsland Australien
Veröffentlichungs-Jahr 2002
Zeit 55:49
EAN-Nr. 9399032126828
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. ABC Music / 12682
Musikrichtung Singer/Songwriter/Liedermacher
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
0 (1 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 55:49  
1. Jimmy Little Surely God Is A Lover 4:24
2. Butterfly 9 Another Perfect Day 3:12
3. Nickel Creek The Lighthouse's Tale 3:57
4. Alison Krauss Dreaming My Dreams With You 4:29 C
5. Luka Bloom Make You Feel My Love 2:49 C
6. Lisa Miller We Love Each Other 3:18
7. Sean Sennett Lost And Found 2:48
8. Mishelle Bradford-Jones Life Is What You Make It 3:54
9. Miles From Nowhere Shimmering Blue 3:42
10. Bruce Mathiske Gumboots 3:37 C
11. The Bellhops Boogie In The Barnyard 2:51
12. Suzzy & Maggie Roche Anyway 2:48
13. Doug de Vries Noites Cariocas 4:20 C
14. Daz Nuance Lakme (Edit) [Feat. Karen Cummings] 2:41 C
15. Scott Kilminster Million Miles Away 3:35
16. Waxhead Tom's Chill 3:24

Infos

ABC Local Radio | ABC Music | UNIVERSAL Music Australia // (c) 2002 Australian Broadcasting Corporation


01 - written by Paul Kelly, John Shaw-Neilson (1872-1942)
- ‘Surely God Was A Lover’ poem Paul Kelly adapted for Jimmy Little‘s album 'Resonate' released 2002 Festival / 335152
- Paul Kelly and the Stormwater Boys version released in 2005 on Ltd. Edition album 'Foggy Highway'


04 - Waylon Jennings cover (1975)

08 - from the single 'Brave'

11 - taken from the album 'No Reservations' FMRCD027


13 - taken from the album 'A Knot in the Wood' DDV / DdV 602

14 - Daz Nuance aka Andrew Thomas Wilson
- Dilibes arr. Andrew Thomas Wilson
'Lakme' taken from : DIVARIA II released 2002 SERAtone / 334892 (FMR)
release notes:
Daz Nuance returns with an all-new collection of operatic arias fused with chill-out grooves
Six years after the run away success of his Gold+ selling album DIVARIA, Daz Nuance (aka Andrew Thomas Wilson) returns with DIVARIA II.
The critically acclaimed Divaria concept sees operatic arias fused with jazzy riffs and contemporary chill-out grooves. The integrity of the original aria is maintained as the arias are sung as complete melodic passages, not just sampled grabs as others have done in the past.
Volume II again features Karen Cummings (now a rich mezzo soprano), whose vocals on 'O Mio Babbino Caro', 'Pavane' and the 'Lakme' duet (in which she sings both soprano and mezzo parts) make your spine tingle. David McLeod's soft, jazzy vocal pads add contrast and warmth to the mix.
Daz Nuance himself provides a swirling back drop of vintage electric pianos, Hammond Organ, analog synthesizers and state-of-the-art digital 'gizmos' to give an effect that's a sonic feast of prismatic tone colours floating on lush liquid grooves.
Other instrumentalists of note featured on the record are Craig James on sax and clarinet, Karl Dewhurst on guitar, Christian Marsh on chromatic harmonica and Floyd Vincent on nylon string guitar.
Daz Nuance [aka. Andrew Thomas Wilson] created the first' DIVARIA' concept in 1999 the general idea was the fusion of operatic arias and contempory chill-out grooves.
- ABC Music album in 2005 Andrew T. Wilson: "DiVAR!A Arias featuring Karen Cummings"
Karen Cumming's soaring soprano is the perfect solo instrument in the spine tingling melange of sounds. Other tracks on the project incorporate jazzy riffs and ambient grooves, all highly melodic and hooky. Features Pucinni's Nessun Dorma, Caccini's Ave Maria and Massenet's Poem De Le Mer.:
Nessun Dorma
Flower Song (Lakme)
Simoun (Pavane)
Chrome Yellow
O Mio Babbino Caro
Ave Maria
Divaria
Away With The Pixels
Poem De La Mer
November
Cobalt Blue
Nessun float Tank

15 - taken from the album 'The Sushi That Broke His Heart' VR / VR301

16 - taken from the album 'Makin' Waves' ORIGiN / OR064

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.