Pink Floyd The Division Bell
LP, 1994, Gatefold, Blaues Vinyl

Herstellungsland USA
Veröffentlichungs-Jahr 1994
Zeit 66:24
EAN-Nr. 074646420010
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Columbia / C 64200
Musikrichtung Rock: Progressive Rock
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
25 (10 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
LP
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 66:24  
A 1. Cluster One 5:58 I
A 2. What Do You Want From Me 4:21
A 3. Poles Apart 7:04
A 4. Marooned 5:28 I
A 5. A Great Day For Freedom 4:18
A 6. Wearing The Inside Out 6:48
B 7. Take It Back 6:12
B 8. Coming Back To Life 6:19
B 9. Keep Talking 6:11
B 10. Lost For Words 5:14
B 11. High Hopes 8:31

Infos

Arranged By [Orchestra], Technician [Orchestrations] – Michael Kamen
Artwork [Graphics] – Ian Wright (4), Peter Curzon
Artwork [Sculptures] – Aden Hynes, John Robertson
Backing Vocals – Carol Kenyon, Durga McBroom, Jackie Sheridan, Rebecca Leigh-White, Sam Brown
Bass – Guy Pratt
Design [Cover] – Storm Thorgerson
Drums, Percussion – Nick Mason
Guitar – Tim Renwick
Illustration – John Whitely, Sally Norris
Keyboards, Synthesizer, Programmed By – Jon Carin
Keyboards, Vocals – Richard Wright
Lyrics By – Anthony Moore (tracks: A6), David Gilmour (tracks: A2, A3, A5, B1 to B5), Nick Laird-Clowes (tracks: A3, A6, B1), Polly Sampson* (tracks: A2, A3, A5, B1, B3 to B5)
Mastered By – Doug Sax, James Guthrie
Mixed By – Chris Thomas
Mixed By, Producer, Guitar, Vocals, Bass, Keyboards, Programmed By – David Gilmour
Music By – David Gilmour, Richard Wright
Percussion, Programmed By – Gary Wallis
Photography By – Rupert Truman, Stephen Piotrowski, Tony May (4)
Producer, Keyboards, Percussion – Bob Ezrin
Recorded By [Orchestra] – Stephen McLaughlin
Recorded By, Engineer – Andrew Jackson
Technician [Drums] – Clive Brooks
Technician [Orchestrations] – Edward Shearmur
Tenor Saxophone – Dick Parry
Written-By – Bob Ezrin (tracks: B1), David Gilmour (tracks: A1 to A5, B1 to B5), Richard Wright (tracks: A1, A2, A4, A6, B3)


With thanks to: Polly Samson, Nick Laird-Clowes, Douglas Adams, Anthony Moore, Stephen Hawking

Release Information: Limited edition on blue vinyl. This version of the album is shorter than the CD version, as the following songs have been edited in length to allow the album to fit on an LP: Poles Apart, Marooned, Wearing the Inside Out, Coming Back to Life, Lost for Words, and High Hopes.
Description: Gatefold cover.
Front Cover: Two faces facing each other. Title. Photo taken at dawn with the lights on (UK version has daytime photo on the cover)
Back Cover: Two faces facing each other. Song listing. Bar code.
Inside Cover: Various pictures. Two faces facing each other.
Spine: Title. Catalog number.
Inner Sleeve: Art background with lyrics and credits.
Vinyl Color: Blue.
Labels: Columbia picture labels.
Text around the bottom edge of label starts at 8 o'clock and says:

C 64200/AL 64200/© 1994 Pink Floyd Music (1987) Ltd. under exclusive license to Sony Music Entertainment Inc./P 1994 Sony Music Entertainment Inc.

Only this color blue (no other kind of blue or any other colors) is genuine.

A more limited black vinyl was also released with the same information as above, but with a slighty different matrix number in the run-out groove.


Matrix / Runout (Side A Run-Out Groove): PAL 64200-1B
Matrix / Runout (Side B Run-Out Groove): PBL 64200-1B

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.