Amy Winehouse Lioness: Hidden Treasures
2-LP, 2011, Compilation, Gatefold, 180 Gramm Vinyl

Herstellungsland USA
Veröffentlichungs-Jahr 2011
Zeit 45:12
EAN-Nr. 602527906034
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Universal Island Records / B0016395-01
Musikrichtung Soul/R&B
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
19 (19 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
LP 1
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 23:29  
A 1. Our Day Will Come 2:49
A 2. Between The Cheats 3:33
A 3. Tears Dry [Original Version] 4:08
B 4. Will You Still Love Me Tomorrow? 4:22
B 5. Like Smoke 4:38
B 6. Valerie ['68 Version] 3:59
LP 2
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 21:43  
A 1. The Girl From Ipanema 2:46
A 2. Half Time 3:50
A 3. Wake Up Alone [Original Recording] 4:24
B 4. Best Friends, Right? 2:56
B 5. Body And Soul 3:18
B 6. A Song For You 4:29

Infos

Tracklist:

“Our Day Will Come”
Reggae re-working of classic 60’s doo wop song produced by Salaam Remi... Recorded May 2002...

“Between The Cheats”
New Amy composition recorded in London in May 2008 for potential inclusion on album three produced by Salaam Remi...

“Tears Dry” [Original Version]
Originally written by Amy as a ballad, this is the original version she recorded in November 2005 in Miami with Salaam.. The later uptempo version appears on “Back To Black”...

“Will You Still Love Me Tomorrow?”
Amy’s beautiful reading of the Carole King written Shirelles classic... Produced by Mark Ronson and featuring the Dap Kings with string arrangements by Chris Elliott who did all the strings for Mark’s tracks on “Back To Black”... Recorded in September 2004...

“Like Smoke” feat. NAS
Amy and NAS became really good friends after Amy name checked the New York rapper on “Back To Black’s” “Me & Mr Jones”... “Like Smoke” is finally Amy doing a song with one of her favourite artists... Produced by Salaam Remi & recorded in May 2008...

“Valerie” ['68 Version]
One of Amy’s jukebox favourites... This is the original slower tempo version of the Mark Ronson produced post “Back To Black” single... Recorded in December 2006...

“The Girl From Ipanema”
The first song the 18 year old Amy sang when she first went to Miami to record with Salaam... Salaam remarked that “the way she re-interpreted this bossa nova classic made me realise that I was dealing with a very special talent. Her approach to the song was so young and fresh, it really inspired the rest of our sessions.” Recorded in May 2002...

“Half Time”
Amy had talked to Ahmir ‘Questlove’ Thompson of the Roots about working together... “Half Time” is a song that Amy and Salaam had worked on since the Frank sessions... The result is beautiful... Recorded in August 2002...

“Wake Up Alone” [Original Recording]
The first song recorded for the “Back To Black” sessions... This is the one-take demo recorded in March 2006 by Paul O’Duffy...

“Best Friends, Right?”
“Frank” era live set opener produced by Salaam Remi... Probably the first song that early Amy fans would have heard live... Recorded in February 2003...

“Body & Soul” with Tony Bennett
Cover of 30’s jazz standard with hero Tony Bennett... Recorded at Abbey Road Studios London in March 2011 and produced by Phil Ramone... Amy’s final studio recording...

“A Song For You”
Heartbreaking and emotional version of the Leon Russell classic made famous by Donny Hathaway... Hathaway was Amy’s all-time favourite artist and the song was recorded in one take, just Amy and her guitar, at her home in London during the spring of 2009 as she battled her demons... Produced by Salaam Remi...

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.