The Walkabouts Train Leaves At Eight
CD, 2000, Digipak

Herstellungsland Deutschland
Veröffentlichungs-Jahr 2000
Zeit 66:43
EAN-Nr. 4030433049020
Label/Labelcode GLITTERHOUSE RECORDS / LC 08323
Plattenfirma/Katalog-Nr. Glitterhouse Records / GRCD 490
Musikrichtung Rock: Folk Rock
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
21 (14 privat) 1 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 66:43  
1. The Train Leaves At Eight (To Treno Fevgui Stis Okto) 3:35 C
2. Man From Reno 5:09 C
3. That Black Guitar (Tista Crna Kitara) 4:44 C
4. Disamistade 6:05 C
5. Silenci 3:24 C
6. Hard Winds Blowin' (Sopram Ventos Adversos) 5:21 C
7. Everyone Kisses A Stranger 3:29 C
8. People Such As These (Ces Gens-La) 6:16 C
9. Wake Me Up Before I Sleep 6:32 C
10. Solex In A Slipshod Style 4:12 C
11. That's How I Live (So Lebe Ich) 4:01 C
12. And She Closed Her Eyes 3:04 C
13. Death's Threshold Step #2 4:14 C
14. Leb' Wohl 6:37 C

Infos

"The Train Leaves at Eight" written and performed by Mikis Theodorakis
"Man from Reno" written by Goran Bregović, performed by Goran Bregović and Scott Walker
"That Black Guitar" written by Vlado Kreslin and M. Tomassini, performed by Beltinška Banda
"Disamistade" written and performed by Fabrizio De Andre and Ivano Fossati
"Silenci" written and performed by Lluis Llach
"Hard Winds Blowin'" written by Manuela de Freitas, performed by José Mário Branco
"Everyone Kisses a Stranger" written and performed by François Breut, Dominique Ané, Eric Deleporte and Sarah Froning
"People Such as These" written and performed by Jacques Brel
"Wake Me up Before I Sleep" written by Tom Barman, performed by Deus
"Solex in a Slipshod Style" written and performed by Solex
"That's How I Live" written by Jochen Distelmeyer, performed by Blumfeld
"And She Closed Her Eyes" written and performed by Stina Nordenstam
"Death's Threshold Step #2" written by Al Bystrom
"Leb' Wohl" written and performed by Neu!

Chris Eckman: Vocals, Guitar, Piano, Harmonium
Carla Torgerson: Vocals, Guitars, Piano, Melodica
Glenn Slater: Piano, Organ, Synthesizers
Joe Bass: Found around 100hz
Brian Young: Drums, Percussion

Guest musicians:
Elaine Di Falco: Accordion on "The Train Leaves at Eight", "Man from Reno", "That Black Guitar", "Disamistade", "Hard Winds Blowin'", "Everyone Kisses a Stranger" and "People Such as These" / Anne Marie Ruljaneich: Violin on "The Train Leaves at Eight", "Man from Reno", "That Black Guitar", "Disamistade", "Hard Winds Blowin'" and "Everyone Kisses a Stranger" / Christine Gunn: Cello on "Disamistade", "Hard Winds Blowin'" and "Leb' Wohl" / Peter Buck: Mandolin on "Man from Reno", Bouzouki on "That Black Guitar", Nyckelharpa on "Death's Threshold Step #2" / Scott Mc Caughey: Vibes on "The Train Leaves at Eight" and "People Such as These", Bass Harmonica on "Solex in a Slipshod Style" / Dan Tyack: Pedal Steel Guitar on "The Train Leaves at Eight", "Silenci" and "That's How I Live" / Steve Berlin: Flute on "Disamistade", Alto Saxophone and Baritone Saxophone on "People Such as These" / Danny Barnes: Banjo on "Disamistade" / Robin Holcomb: Vocals on "Leb' Wohl" / Phill Brown: Train on "Leb' Wohl"

Produced by The Walkabouts and Kevin Suggs at Litho and Avast!, Seattle, March 2000
Engineered by Kevin Suggs, assisted by Ashley Stubbert
Mastered by Rick Fisher at RFI

Design by Modern Dog Design Co.
Cover photo: Tomas Bican, Prague 1995
Studio photos: Carla & Brian
Travel photos: Glenn, John Parker and Axel Fuhrman


---------------------------------------------------
SID-Code CD-Master: IFPI LL88
SID-Code Presswerk: IFPI 52**
Name Presswerk: DOCdata Germany
Matrix: INDIGO 0750-2
---------------------------------------------------

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.