Ry Cooder Paradise And Lunch
CD, 1987

Herstellungsland Deutschland
Veröffentlichungs-Jahr 1987
Orig. Release 1974
Zeit 36:51
EAN-Nr. 075992721226
Label/Labelcode Reprise Records / LC 0322
Plattenfirma/Katalog-Nr. Reprise / Warner Music / 7599-27212-2
Musikrichtung Rock: Folk Rock
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
19 (12 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 36:51  
1. Tamp 'em Up Solid 3:19
2. Tattler 4:14
3. Married Man's A Fool 3:10 C
4. Jesus On The Mainline 4:09
5. It's All Over Now 4:49 C
6. Medley: Fool For A Cigarette/Feelin'good 4:25 C
7. If Walls Could Talk 3:12 C
8. Mexican Divorce 3:51 C
9. Ditty Wah Ditty 5:42 C

Infos

Tamp 'Em Up Solid (trad.) Appears on several Library of Congress recordings: Rochelle Harris '33, Sam (Old Dad) Ballard '34, Golden Gate Jubilee Quartet '40 and Manuel (Peter Hatcher) Jones '40. Josh White recorded this as "Tap 'Em Up Solid" on his album The Beginning, Volume 2 ['63, Mercury SR 60821].

Tattler (Washington Phillips, Ry Cooder, Russ Titelman) Based on a 1929 recording, originally unissued, by Washington Phillips, "You Can't Stop a Tattler - Part 2."

Married Man's a Fool (Willie McTell) From Blind Willie McTell's '56 Bluesville LP 1040, Last Session, recorded in '56 and released in '70. It was originally recorded in 1924 by Butterbeans and Susie [Okeh 8180].

Jesus on the Mainline (trad.) From the 1959 Sounds of the South series (Negro Church Songs) on Atlantic 1351, performed by James Shorty, Viola James, and the Congregation of the Independence Church in Tyro, MS. Other contemporary recordings were by Rev. Dwight 'Gatemouth' Moore ['60, Audio Fidelity LP 1921], the Whispering Spirits of Baltimore, MD ['60, Choice 11, "Jesus Is On the Mainline"], (Mississippi) Fred McDowell with the Hunter's Chapel Singers ['66, "Jesus Is on the Mainline", Amazing Grace, Testament T 2219] and several other gospel performers. Earlier recordings by the same name was by Mrs. Lillie Knox ['37, Library of Congress]. the Plantation Echoes ['37, "Jesus on De Main Line Too" Library of Congress], the Jordan River Singers ['51, Nashboro 512]; "Jesus Is on the Mainline" was recorded by Maceo Woods in 1954 but unissued.

It's All Over Now (Bobby & Shirley Womack) 1964 recording by Bobby Womack's group the Valentinos [SAR 152] was famously covered by the Rolling Stones ['64, London 9687], and has since been recorded by many others.

Fool For a Cigarette (Sidney Bailey) Rypens reports that this originated as an unissued demo by Bobby Ray Watson ['74], with Cooder on guitar.

Feelin' Good (J.B. Lenoir, Jim Dickinson) J.B. Lenoir ['66, Down in Mississippi, L+R 42.102 or Polydor 24-4011].

If Walls Could Talk (Bobby Miller) A 1969 R&B hit for Little Milton [Checker 1226].

Mexican Divorce (Burt Bacharach, Bob Hilliard) B-side of the Drifters' 1962 release "When My Little Girl Is Smiling" [Atlantic 2134].

Ditty Wah Ditty (Arthur Blake) Blind Blake ['29, "Diddie Wa Diddie", Paramount 12888, followed by No. 2 in 1930, Paramount 12994].

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.