Oh Sees Smote Reverser
2-12", 2018, Limited Edition, Clear Vinyl, Gelbes Vinyl

Herstellungsland USA
Veröffentlichungs-Jahr 2018
Zeit 59:53
EAN-Nr. 647603401638
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Castle Face Records / CF-110
Musikrichtung Rock: Garage Rock, Psychedelic Rock
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
1 (1 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
12" 1
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 29:06  
A 1. Sentient Oona 5:34
A 2. Enrique El Cobrador 3:53
A 3. C 4:21
B 4. Overthrown 2:41
B 5. Last Peace 7:41
B 6. Moon Bog 4:56
12" 2
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 30:47  
A 1. Anthemic Aggressor 12:13
A 2. Abysmal Urn 3:25
B 3. Nail House Needle Boys 4:40
B 4. Flies Bump Against The Glass 4:25
B 5. Beat Quest 6:04

Infos

Sold as "yellow vinyl", but it looks more like transparent orange vinyl... Limited to 1.600 copies!
Includes printed inner sleeves with photos and an insert sheet with lyrics and credits, all with rounded edges...
Also includes a download code card and a cd-case sized 6-page fold-out Castle Face Records catalog...

Tracks are numbered sequentially with roman numerals on the labels...
Cat# "Castle Face One Ten" appears on the spine, "CF-110" appears in the runouts and on the download code card only...
Absymal Urn appears as "Absymal Urn" on the insert sheet!

Dedicated to Annie Southworth and Chris Corales!


Pressing info:
1st pressing:
1.500 copies on clear w/ blue swirl haze vinyl ("Velvet Smoke" - Castle Face Records exclusive)
1.600 copies on transparent yellow vinyl (US independent record store exclusive) [this!]
1.600 copies on clear vinyl (UK independent record store exclusive)
2.100 copies on transparent bronze w/ red splatter vinyl ("Peacock Blood" - Castle Face Records exclusive)
XXXX copies on black vinyl...



Oh Sees are:
John Dwyer - guitars, vocals, synths, samples, effects, mellotron, Wurlitzer electric piano, golden throat, hand percussion & marching boots || Tim Hellman - bass || Dan Rincon - drums || Paul Quattrone - drums, samples, timbale & shakers...

With:
Brigid Dawson - vocals
Tomas Dolas - B3 organ, Wurlitzer electric piano, mellotron & synth
Mario Ramirez & Enrique Tena Padilla - marching boots
Heather Lockie's viola was sampled for Last Peace...

All songs ASCAP "ARTIFICIAL HEAD PUBLISHING" 2018...

Produced, recorded and mixed by John Dwyer, Eric Bauer & Enrique Tena Padilla
Engineered by Eric Bauer, Enrique Tena Padilla & Mario Ramirez
Mastered and cut for vinyl by JJ Golden...

Cover art by Matthew Stawicki
Photos by John Dwyer & Brian Lee Hughes
Photos gussied up by Enrique Tena Padilla
Layout by Matt Jones
Castle Face by Harry Waine...


© & ℗ Castle-Face Records 2018



Barcode and Other Identifiers:
Barcode (Sticker on shrinkwrap) ► 6 47603 40163 8
Matrix / Runout (Side A) ► CF-110 A GOLDEN 30343.1(3)...
Matrix / Runout (Side B) ► CF-110 B GOLDEN 30343.2(3)...
Matrix / Runout (Side C) ► CF-110 C GOLDEN 30343.3(3)...
Matrix / Runout (Side D) ► CF-110 D GOLDEN 30343.4(3)...
Pressed by ► Record Technology Incorporated, Camarillo, CA - Made in the USA

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.