Miles Davis Kind Of Blue
LP, 2001, Limited Edition, Re-Release, Remastered, 200 Gramm Vinyl, Clear Vinyl

Herstellungsland USA
Veröffentlichungs-Jahr 2001
Orig. Release 1959
Zeit 45:01
EAN-Nr. nicht vorhanden
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Classic Records, Inc. / CS 8163
Musikrichtung Jazz
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
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Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
LP
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 45:01  
A 1. So What 8:56 I
A 2. Freddie Freeloader 9:32 I
A 3. Blue In Green 5:27 I
B 4. All Blues 11:34 I
B 5. Flamenco Sketches 9:32 I

Infos

200 Gram
Classic Records
CLARITY SV-P II
Hand Made
Super Vinyl Profile II

Correct Speed Side A
Mastered at Bernie Grundmann Mastering, Hollywood, CA

„Diese Clarity-Vinyl-Version von Kind Of Blue ist extrem limitiert und wurde nie offiziell veröffentlicht. Die Clarity-Vinyl-Version wurde für In-House- und Werbezwecke für das neu entwickelte Clarity-Vinyl verwendet.“


Trompete: Miles Davis
Altsaxophon: Cannonball Adderley (nicht bei Blue In Green)
Tenorsaxophon: John Coltrane
Klavier: Wynton Kelly (nur bei Freddie Freeloader)
Klavier: Bill Evans
Bass: Paul Chambers
Schlagzeug: Jimmy Cobb

Produktion: Irving Townsend
Studio: Columbia 30th Street Studio, New York City

Am 2. März und am 22. April 1959 in New York City aufgenommen und erstmalig im August 1959 auf Columbia Records erschienen (CL1355 Mono, CS 8163 Stereo)


„Background on Clarity Vinyl Pressings:
In 2008, Classic discovered that demagnetizing black vinyl records leads to better sound in playback. The engineers at Furutech in Japan, makers of a commercial record demag machine, explained that the carbon black that was added to PVC record pellets contained trace metal that became randomly magnetized and while spinning below an electro-mechanical transducer (phono cartridge) caused electrical distortion inside a cartridge during LP playback. Hence, demagnetizing a black vinyl record dramatically reduces the electrical distortion and leads to more "Clarity" in playback. Michael Hobson, founder of Classic Records reasoned that if the carbon black were removed then the result should be more Clarity in playback. Working closely with the PVC manufacturer Kenan, Classic developed its own proprietary "Clarity Vinyl" devoid of the problems with trace magnetic particles contained in black vinyl formulas. Clarity Vinyl represents the ultimate in vinyl formulations because it is comprised of over 90% percentage of the highest quality co-polymer available - a key component in vinyl pellets used for manufacturing vinyl records. Further, Clarity Vinyl has no carbon black additive, common in vinyl formulas for LP’s. Carbon Black contains trace metals that become magnetized and cause “electrical distortions” in cartridges during playback that smears the sound. By taking out the Carbon Black, Classic Records is able to dramatically reduce the “electrical distortions” and thus bring more “Clarity” to the playback process, providing a more realistic musical experience to the listener and LP enthusiast.A Clarity vinyl pressing on a flat profile die is the absolute ultimate pressing possible and even a step above the JVC UHQR black vinyl pressings.“

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

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