The Fall This Nation's Saving Grace (Omnibus Edition)
3-CD, 2011, Box, Limited Edition, Re-Release, Remastered, Special Edition

Herstellungsland Unbekannt
Veröffentlichungs-Jahr 2011
Orig. Release 1985
Zeit 190:18
EAN-Nr. 607618206727
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Beggars Banquet / BBQCD 2067
Musikrichtung Rock: Indie Rock
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
0 (2 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD 1
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 47:25  
1. Mansion 1:20
2. Bombast 3:08
3. Barmy 5:21
4. What You Need 4:49
5. Spoilt Victorian Child 4:13
6. L.A. 4:12
7. Gut Of The Quantifier 5:16
8. My New House 5:18
9. Paintwork 6:40
10. I Am Damo Suzuki 5:44
11. To Nkroachment: Yarbles 1:24
CD 2
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 79:46  
1. Demo Suzuki [Rough Mix] 5:54 B
2. Wonderful And Frightened Pt. 1 [Rough Mix] 1:22 B
3. Wonderful And Frightened Pt. 2 [Rough Mix] 1:46 B
4. Gut Of The Quantifier [Rough Mix] 5:31 B
5. Bombast [Rough Mix] 2:48 B
6. Barmy [Rough Mix] 4:51 B
7. My New House [Mark's Mix] [Rough Mix] 5:52 B
8. Paintwork [Rough Mix] 7:08 B
9. Ma Riley [Rough Mix] 3:48 B
10. Spoilt Victorian Child [Rough Mix] 4:26 B
11. L.A. [Rough Mix] 5:16 B
12. What You Need [Rough Mix] 4:57 B
13. Edie [Rough Mix] 4:00 B
14. Cruiser's Creek [Extended] 7:35 B
15. L.A. [Take 2] 4:24 B
16. Bombast [Blackwing Version] 3:05 B
17. Paintwork [Gloss] 7:03 B
CD 3
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 63:07  
1. Couldn't Get Ahead 2:37 B
2. Rollin' Dany 2:26 B
3. Petty (Thief) Lout 5:23 B
4. Cruiser's Creek 6:08 B
5. Vixen 4:03 B
6. Ma Riley 3:28 B
7. Barmy [Long Version] 6:02 B
8. Cruiser's Creek [Edit Version] 4:20 B
9. Spoilt Victorian Child [Peel Session] 4:58 B L
10. Gut Of The Quantifier [Peel Session] 4:44 B L
11. L.A. [Peel Session] 2:36 B L
12. What You Need [Peel Session] 5:53 B L
13. Couldn't Get Ahead [Peel Session] 4:36 B L
14. Cruiser's Creek [Peel Session] 5:53 B L

Infos

Disc One - This Nation's Saving Grace
Disc Two - Rough Mixes And Out-Takes
Disc Three - Singles And Sessions

Compiled for fans, the Omnibus Editions includes remastered CD of original 1985 album in mini-LP gatefold replica sleeve, plus two additional compilation CDs of rough mixes, outtakes, singles, and sessions from the era... These are packaged in a box with a full color 48-page booklet featuring liner notes, interviews, photos, and credits...

All songs published by Minder Music except track 3-2 published by Beechwood Music Corporation...

Tracks 1-1 to 1-11, 2-1 to 2-13, 2-15, 2-17, and 3-6 were recorded at The Music Works, London with additional recording, editing, and mixing at The Workhouse, London... (Track 2-16 was mixed at Blackwing Studio with alternate Workhouse spoken introduction) Master compiled July 1985...

Tracks 2-14, 3-1, 3-2, 3-4, 3-7 & 3-8 were recorded at Guerilla Studio, London, March 1985... Track 3-3 was recorded at The Music Works... Track 3-5 was recorded at The Workhouse...

Tracks 3-9, 3-10, 3-13 & 3-14 were recorded for the John Peel Show on BBC Radio One at Maida Vale 5 Studio on 14 May 1985 and first broadcast on 3 June 1985...
Tracks 3-11 & 3-12 were recorded for the John Peel Show on BBC Radio One at Maida Vale 5 Studio on 29 September 1985 and first broadcast on 7 October 1985...

Album tracks, rough mixes, and single tracks mastered at Utopia...

Some titles are slightly different in the booklet than on the outer packaging... Track 2-7 is listed as "My New House (Mark's Rough Mix)", 2-9 is listed as "Ma Reilley (Rough Mix)", 2-13 is listed as "Edie (Rough Mix Backing Track)", and 3-7 is alternately titled "I Am Barmy (Long Version)"...

Official U.S. release date: January 18, 2011... / Official UK release date: January 24, 2011...

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.