The Beatles Beatles For Sale
LP, 1964, Mono, Gatefold

Herstellungsland Großbritannien
Veröffentlichungs-Jahr 1964
Zeit 33:25
EAN-Nr. nicht vorhanden
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Parlophone / PMC 1240
Musikrichtung Rock: Beat
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
9 (4 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
LP
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 33:25  
A 1. No Reply 2:14
A 2. I'm A Loser 2:30
A 3. Baby's In Black 2:04
A 4. Rock And Roll Music 2:30
A 5. I'll Follow The Sun 1:47
A 6. Mr. Moonlight 2:33
A 7. Kansas City 2:31
B 8. Eight Days A Week 2:42
B 9. Words Of Love 2:12
B 10. Honey Don't 2:55
B 11. Every Little Thing 2:01
B 12. I Don't Want To Spoil The Party 2:32
B 13. What You're Doing 2:31
B 14. Everybody's Trying To Be My Baby 2:23

Infos

Release dates 4th December 1964

Mono/Stereo Differences
"No Reply" There are differences in the mix between the mono and stereo versions.
"Words Of Love" The stereo version is 9 seconds shorter than the mono version.

Released Versions
First pressings (1964)

First pressings were in Mono AND Stereo versions.
The standard yellow block writing Parlophone label.
The "All rights of the manufacturer" message around the edge of the label starts with "The Parlophone Co. Ltd."
The label DOES have "Sold in the U.K..." statement.

Side 1
No Reply (Lennon-McCartney) Recorded 30th September 1964 in 8 takes
Final mix - take 8.
I'm A Loser (Lennon-McCartney) Recorded 14th August 1964 in 8 takes
Final mix - take 8.
Baby's In Black (Lennon-McCartney) Recorded 11th August 1964 in 14 takes
Final mix - take 14.
Rock And Roll Music (Berry) Recorded 18th October 1964 in just 1 take.
I'll Follow The Sun (Lennon-McCartney) Recorded 18th October 1964 in 8 takes
Final mix - take 8.
Mr. Moonlight (Johnson) Recorded 14th August 1964 the first 4 takes
Recorded 18th October 1964 a further 4 takes (5-8)
Final mix - take 4 edited with take 8.
Kansas City/Hey Hey Hey (Lieber-Stoller/Penniman) Incorrectly only listed on the cover as "Kansas City", this is in fact a medley.
Recorded 18th October 1964 in 2 takes ... but ...
Final mix was Take 1.
Side 2
Eight Days A Week (Lennon-McCartney) Recorded 6th October 1964 in 13 takes
Recorded 18th October 1964 takes 14-15 ed for intro and outro. Final mix - take 13 edited together with take 15.
Words Of Love (Holly) Recorded 18th October 1964 in 3 takes
Final mix is take 2, with overdubs from take 3.
Honey Don't (Perkins) Recorded 26th October 1964 in 5 takes
Final mix - take 5.
Every Little Thing (Lennon-McCartney) Recorded 29th September 1964 with 4 takes
Recorded 30th September 1964 a further 5 takes (5-9)
Final mix - take 9.
I Don't Want To Spoil The Party (Lennon-McCartney) Recorded . 29.September 1964 in 19 takes (only 5 complete)
Final mix - take 19.
What You're Doing (Lennon-McCartney)Recorded 29th September 1964 first 7 takes - rhythm track only
Recorded 30th September 1964 a further 5 takes (8-12)
Recorded 26th October 1964 a further 7 takes (13-19)
Final mix - take 19.
Everybody's Trying To Be My Baby (Perkins) Recorded 18th October 1964 in just 1 take.

U.K. Album Chart Detail :
Entry Date : 12th December 1964
Highest Position : 1 ... for 7 weeks from 19th December 1964
+1 week from 27th February 1965
+3 weeks from 1st May 1965

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.