Jefferson Airplane Surrealistic Pillow
CD, 2013, Limited Edition, Re-Release, Remastered, Cardsleeve

Herstellungsland USA
Veröffentlichungs-Jahr 2013
Orig. Release 1967
Zeit 34:15
EAN-Nr. 819514010289
Label/Labelcode k.A.
Plattenfirma/Katalog-Nr. Culture Factory USA, Inc. / nicht vorhanden
Musikrichtung Rock: Psychedelic Rock
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
1 (1 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 34:15  
1. She Has Funny Cars 3:10
2. Somebody To Love 2:58 C
3. My Best Friend 3:01
4. Today 2:59
5. Comin' Back To Me 5:18
6. 3/5 Of A Mile In 10 Seconds 3:41
7. D.C.B.A. - 25 2:37
8. How Do You Feel 3:31
9. Embryonic Journey 1:53 I
10. White Rabbit 2:30
11. Plastic Fantastic Lover 2:37

Infos

Comes in a special Mini-LP replica cardboard sleeve. This CD was issued with a matching obi-strip that is wrapped around the left side of the album cover.

Part of "The Legends of Rock" series.
Vinyl Replica Collection.
Collector's Edition Strictly Limited to 3000 Copies.

Audiophile Recording Remastered in High Definition 96kHz / 24-Bit

Surrealistic Pillow is the second album by Jefferson Airplane, released in February 1967 as RCA Victor LSP-3766 (stereo) & LPM-3766 (mono). It is the first album by the band with vocalist Grace Slick and drummer Spencer Dryden. The album peaked at number 3 on the Billboard album chart, and has been certified a gold album by the RIAA.

Original drummer Alexander 'Skip' Spence had left the band in mid-1966, replaced by Los Angeles jazz drummer Spencer Dryden, a nephew of Charlie Chaplin. New lead vocalist Slick, formerly with another San Francisco rock band the Great Society, joined the Airplane in the fall of 1966. Slick and Dryden in place on this album and its attendant singles completed the best-known line-up of the group, which would remain stable until Dryden's departure in early 1970.

The album considered to be one of the quintessential works of the early psychedelic music and counterculture eras. It introduced the band's immortal hit songs "Somebody To Love" and "White Rabbit" and Jorma Kaukonen's masterpiece on solo acoustic guitar, "Embryonic Journey".

Surrealistic Pillow was the first blockbuster psychedelic album by a band from San Francisco, announcing to the world the active bohemian scene that had developed there, extending and changing through the 1960s into the Haight-Ashbury counterculture. Subsequent exposure generated by the Airplane and others wrought great changes to that counterculture, and by 1968 the ensuing national media attention had precipitated a very different San Francisco scene than had existed in 1966.

In 2003, the album was ranked number 146 on Rolling Stone magazine's list of the "500 Greatest Albums of All Time".

Track 2 "Somebody To Love" was released by Grace Slick's previous band The Great Society.

Marty Balin – vocals, guitar, album design
Jack Casady – bass guitar, fuzz bass, rhythm guitar
Spencer Dryden – drums, percussion
Paul Kantner – rhythm guitar, vocals
Jorma Kaukonen – lead guitar, vocals
Grace Slick – vocals, piano, organ, recorder

Jerry Garcia – guitar on "Today", "Comin' Back to Me", and "Plastic Fantastic Lover"
Herb Greene – photography
David Hassinger – engineering
Rick Jarrard – productions Edition Strictly Limited to 3000 Copies.

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.