For The Masses
HDCD, 1998, Tribute

Herstellungsland Deutschland
Veröffentlichungs-Jahr 1998
Zeit 73:48
EAN-Nr. 731454091923
Label/Labelcode A&M RECORDS / LC 0485
Plattenfirma/Katalog-Nr. 1500 / 540 919-2
Musikrichtung Rock: Alternative Rock
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
25 (9 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
HDCD
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 73:48  
1. The Smashing Pumpkins Never Let Me Down Again 4:01 C
2. God Lives Underwater Fly On The Windscreen 5:22 C
3. Failure Enjoy The Silence 4:20 C
4. The Cure World In My Eyes 4:51 C
5. Dishwalla Policy Of Truth 3:45 C
6. Veruca Salt Somebody 4:05 C
7. Meat Beat Manifesto Everything Counts 5:24 C
8. Hooverphonic Shake The Disease 3:59 C
9. Locust Master And Servant 3:40 C
10. Self Shame 4:12 C
11. Monster Magnet Black Celebration 4:16 C
12. Rabbit In The Moon Waiting For The Night 7:34 C
13. Apollo Four Forty I Feel You 5:21 C
14. GusGus Monument [as gus gus] 5:21 C
15. Deftones To Have And To Hold 2:53 C
16. Rammstein Stripped 4:44 C

Infos

1500 records | ™ 1500 RECORDS a PolyGram Company | LC0485 | A&M RECORDS // (p) 1998 1500 Records, (c) 1998 1500 Records, a PolyGram Company - Distribution: Polydor/PolyGram

Distribution:
PY900

- "Label/Labelcode A&M Records / LC 0485" Label: 1500 + used logo: ™ 1500 RECORDS (Bild 10)

... an album of Depeche Mode songs ...Executive-Producer – Gary Richards, Philip Blaine
released July 27, 1998 Europe 1500
released August 4, 1998 US, Canada 1500

Alternative Rock
Electronic

1500 Records (Sub-label of: A&M Records) - co-founder: Gary Richards aka Destructo
1500 fomed 1995 USA // closed 2000
distributed: A&M (1995-98), Universal Music Group Distribution (1999-2000)


1. The Smashing Pumpkins appear courtesy of Virgin Records America, Inc. through arrangements with BBC Worldwide Music.

2. Excerpts from "Rock And Roll Candy Man", as performed by Bloodrock, used under license from EMI-CAPITOL ENTERTAINMENT PROPERTIES, a division of Capitol Records, Inc. Contains portions of "Rock And Roll Candy Man" written by Jim Rutledge and Eddie Grundy, published by Thunderthud Music, Inc. (BMI). God Lives Underwater appears courtesy of 1500 Records, a PolyGram company.

3. Failure appears courtesy of Slash Records/Warner Bros. Records
In the U.S. and Canada and Slash Records/London Records, a PolyGram company for the rest of the world.

4. Mastered at Metropolis, London
The Cure appear courtesy of Fiction/Elektra (USA), Fiction/East West (Australasia) and Fiction/Polydor (all other territories)

5. Dishwalla appears courtesy of A&M Records, INC., a PolyGram company

6. Recorded & Mixed at Gravity Studios, Chicago, IL
Veruca Salt appears courtesy of DGC Records

7. Pre-production at Patchass
Meat Beat Manifesto appears courtesy of Play It Again Sam Records and Nothing Records

8. Mastered at Electric City, Brussels, Belgium
Hooverphonic appears courtesy of Sony Music Entertainment (Belgium)

9. Locust appears courtesy of R&S Records NV

10. Self appears courtesy of Spongebath/Dreamworks

11. Monster Magnet appears courtesy of A&M Records, Inc., a PolyGram company.

12. Rabbit In The Moon appears courtesy of Hallucination Records

13. Apolllo Four Forty appears courtesy of Epic Records

14. Gus Gus appears courtesy of 4 AD

15. Deftones appears courtesy of Maverick Records

16. Mastered at the Cutting Room, Stockholm
Rammstein appears courtesy of Motor Music

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.