Erich Kunzel & Cincinnati Pops Orchestra The Great Fantasy-Adventure Album
CD, 1995

Herstellungsland Österreich
Veröffentlichungs-Jahr 1995
Orig. Release 1994
Zeit 64:58
EAN-Nr. 089408034220
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Telarc Digital / CD-80342
Musikrichtung Pop: Pop-Klassik
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
3 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 64:58  
1. El Cid: Fanfare And Entry Of The Nobles 3:22 I C
2. Hook: Main Themes 4:10 I C
3. T. Rex! 0:54 I
4. Jurassic Park: Main Themes 5:22 I C
5. Splitting Hairs 0:05 I
6. Robin Hood: Prince Of Thieves: Main Titles 3:04 I C
7. Henry V: Opening And Closing Titles 3:24 I C
8. Willow: Main Themes 3:59 I C
9. The Seventh Voyage Of Sinbad: Overture 1:58 I C
10. The Abyss: End Titles 4:09 I C
11. Clash Of The Titans: Main Titles, Love Theme, And End Titles 3:12 I C
12. The Rocketeer: To The Rescue And End Titles 6:57 I C
13. Beetlejuice: Main Titles 2:05 I C
14. Total Recall: Main Titles 2:17 I C
15. The Princess Bride: Main Titles 3:25 I C
16. Wizards And Warriors: Main Titles 2:57 I C
17. Conan The Barbarian: Anvil Of Crom 2:28 I C
18. The Hunt For Red October: Hymn To Red October 5:07 I C
19. Cybergenesis 1:22 I
20. Terminator: Theme 3:30 I C
21. Jurassic Lunch 1:11 I

Infos

On CD:
Manufactured under authority of Telarc International Corporation, Cleveland, Ohio, U.S.A.
℗© 1994 TELARC.
Made in Austria

On back:
℗© 1994 TELARC.
TELARC INTERNATIONAL CORPORATION
23307 Commerce Park Road ⋅ Cleveland, OH 44122 U.S.A.
Printed in U.S.A.

DDD
DIDX 022138

Matrix: A0000019618-0101 24 A1 DADC Austria
Mastering SID Code: IFPI L551
Mould SID Code: IFPI 94W6

Recorded in Music Hall, Cincinnati, Ohio, November 1, December 12, 1993 and January 16, 1994
Microphones: Schoeps MK-2S, MK-3; Sennheiser MKH-40
On-Stage Preamplifiers: Millennia Media HV-3
Console: Ramsa WR-S824B custom engineered by John Windt
Digital Recording Processor: Telarc / Ultra-Analog 20-bit ADC, custom engineered by Kenneth Hamann and Gary Gomes
Recorded on Mitsubishi X-86E 20-bit Digital Recorder
Microphone, Interconnecting & Speaker Cables: This recording utilized the latest in cable technology including Monster Cable M1500, M1.5, Series I & III Prolink and Music Interface Technologies Proline & MH-750 Shotgon Terminator Interceonnects.
Minotored through Krell 20-bit "Studio" DAC
Monitor Speakers: Waveform Mach 7 (bi-amplified) Ötvös Industries
Power Amplifiers: Bryston 4B-PNB
Exclusive Control Room Acoustic treatment: RPG Abfusors & Diffusors
Digital Editing and Mixing: Sonic Solutions
20 to 16-bit Encoding: Apogee UV-22 Hyper Resolution CD Encoder

The Music Hall ambience, sound effects and synthesizers in this recording are enhanced by Spatializer®, a new audio technology which creates a three-dimensional surround sound listening experience using two ordinary stereo speakers. No decoding equipment is required. However speakers must be properly wired. Spatializer® encoded recordings are compatible with Dobly Pro-Logic® and Dolby Surround® Decoders. Playback through these systems will further enhance the listening experience.

Special thanks to Crafton Beck; Mark McGurty; Joe Linn, Solon Archery, Inc.; Bob LaTessa; the Green Ball Bearing Company; Sweetwater Sound and Tom Letizia's Jazz Underground Studios.

Tyrannosaurus rex coutesy of DiNAtech Genetics Laboratories

The Producer would like to thank Paul Garnett for his assistance in selecting the program material for this recording.

20-BIT DIGITAL! This Compact Disc was produced from 20-Bit Digital masters made during the recording sessions with Telarc’s Proprietary 20-Bit System.

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.