Ego - Live Sets At Ego 1998-2000
2-CD, 2002, Live, Digipak

Herstellungsland Unbekannt
Veröffentlichungs-Jahr 2002
Zeit k.A.
EAN-Nr. 718750456120
Label/Labelcode k.A.
Plattenfirma/Katalog-Nr. EFA / EFA 04561
Musikrichtung Elektronische Musik
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
1 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD 1
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
1. Continuous Mode Untitled L
2. Sutekh Untitled L
3. Salz Caddie's Day [Salz Remix] L
4. Swayzak Doobie L
5. Kandis Inklu L
6. Antonelli Electr Time Destroying Machine L
7. Markus Nikolai Just Wanna L
8. Kotai / Bader Welltick L
9. Chris Korda Victim Of Leisure L
10. Khan Ride Me L
11. Jammin' Unit Untitled L
CD 2
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
1. Marcus Schmickler Param L
2. Senking Rachel L
3. Produkt Statik L
4. Thomas Brinkmann Jutta L
5. Opiate Read-Thru Colours L
6. Kit Clayton Untitled L
7. Leandro Fresco Untitled L
8. Monolake Pluto L
9. Smyglyssna Who Datman? L
10. Noto Crystal R L

Infos

CD2 Track 10 fälschlicherweise als "Track 11" angeschrieben.


Düsseldorf-based art-house Ego only existed for a couple of years, between October 1998 and August 2000. During this time, the place was the scene of many live performances by electronic artists, ranging from club-orientated musicians to sound experimentalists. Live Sets At Ego 1998-2000 compiles some of the best moments of the place.
With a vocation stuck somewhere between chill out club and art gallery, Ego was bound to attract some of the most challenging artists around. From dance floor minimalism to the equally austere grounds of atmospheric, Live Sets… bring together some of the best of underground computer musicians, from Khan and Antonelli Electr. to Opiate and Kit Clayton. Some of these tracks have been previously released, but all versions included here are exclusive. Wether it is on the distant, fast-moving, Continuous Mode (Untitled), the aquatic beats of Produkt (Statik), the minimal experimentations of Monolake (Pluto) or the electro-pop anachronism of Kotai & Bader (Welltick), the listener is transported into some sterile parallel sonic universe, devoid of notions of time or distance. Melodies are scarce, only briefly emerging from nowhere before being swallowed again by the diverse rhythmic constructions or waves of warm sonic displays. The first part of this album, devoted to more upbeat tracks, is a celebration of minimal dance music. Each composition focuses on the essential relationship between beat and atmosphere in its very own way. The approach of Continuous Mode’s Andy Mellwig or Antonelli Electr. is somewhat different, some would say more accessible, than the more obscure ambiences created by Swayzak or Markus Nikolai. The second half presents the more sound-daring aspect of the lot. The hermetic sonic excursions of Markus Schmicker, Leandro Fresco or Noto are met with the complex, organic structures of Opiate, Thomas Brinkmann or Kit Clayton. Despite the segregation of genres, or perhaps because of it, Live Sets… is a captivating documentary on contemporary music, bringing together a wide range of artists, some already widely established, others craving for recognition. Electronic music doesn’t always transfer well to live performance, but the contributions included here were all part of a wider artistic project, and gain a dimension rarely heard.
Ego might be no more, its founders long gone to work on other projects, but its spirit is well and truly alive, and transpires rather well through this record.

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.