17-Track Guide To The Month's Best Music: April 2002
CD, 2002, Heftbeilage

Herstellungsland Großbritannien
Veröffentlichungs-Jahr 2002
Zeit 77:32
EAN-Nr. nicht vorhanden
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Uncut / UNCUT 2002 03
Musikrichtung Rock: Indie Rock
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
4 (2 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 77:32  
1. Teenage Fanclub & Jad Fair Crush on You [Feat. Katrina Mitchell] 5:17
2. The Sound Judgement 5:01
3. Eileen Rose Good Man 6:05
4. Ian Dury & The Blockheads Ballad of the Sulphate Strangler 5:28
5. The Arlenes Lonely Won't Leave Me Alone 5:26
6. Joey Ramone Maria Bartiromo 3:58
7. Willard Grant Conspiracy & Telefunk Grün Grün [Feat. Esther Sprikkelman] 4:59 C
8. Brian Wilson Love & Mercy 2:31 L
9. Departure Lounge King Kong Frown 2:57
10. Cornershop Heavy Soup 3:21
11. Edwyn Collins Jonny Teardrop 4:06
12. Giant Sand Red Right Hand 4:38 C
13. Morrissey Late Night, Maudlin Street 7:39
14. Free Fire and Water 4:03 L
15. John Matthias Three Chord Trick 3:28
16. 1 Giant Leap Racing Away [Feat. Grant-Lee Philips & Horace Andy] 5:58
17. The Rat Pack Me and My Shadow 2:30 L
18. Unbekannt Now how do you feel about being spanked again? 0:07 H

Infos

UNCUT | UNCUT 2002 03 | UNCUT TAKE 59, April 2002


CD Face: UNCUT 2002 03 - UNCUT 17-Track Guide To The Month's Best Music April 2002
spine: UNCUT 17-Track Guide To The Month's Best Music UNCUT 2002-03

THIS ONE IS FOR PEGGY LEE

01 - recorded 1999 at Riverside Studios, Glasgow
- taken from the album 'Words of Wisdom and Hope' released 2002 Geographic / GEOG14CD
Norman Blake - guitar, bass, keyboards
Jad Fair - vocals
Gerard Love - guitar, bass, drums
Finlay MacDonald - keyboards, bass
Raymond McGinley - guitar, mandola
Katrina Mitchell - vocals, drums
Paul Quinn - drums, guitar
Domino:
'..naturally while Jad was staying at Norman's, they started off some music ideas, which ended up spilling over into freewheeling recording sessions with all of TFC swapping instruments and remembering that simple ideas are sometimes best. As the sessions progressed, Katrina Mitchell from The Pastels got the call for vocals and some drums. Words Of Wisdom And Hope is a selection of the music that has so far taken place in this collaboration and everyone feels that these songs belong together. But in the future there will be other releases; different songs, different moods.'


04 - taken from the album 'Ian Dury & The Blockheads:‎Ten More Turnips From the Tip' released August 26, 2002 Ronnie Harris / DUR2
- songs were recorded between 1991 and 2000 with additional Blockhead dubs added in 2001
- Ten More Turnips From the Tip has been organised by Ian’s wife Sophy, daughter Jemima, son Baxter, the Blockheads and Jamie Spencer and all at east central one who released Ian Dury And The Blockheads previous albums


07 - Traditional
- recorded in June 2001 at Boventoon Studio, Amsterdam. Mixed and mastered in September 2001 at Loud, Amsterdam
- taken from the album 'In the Fishtank 8' released January 2002 In the Fishtank / Fish 8

17 - The Rat Pack featuring Frank Sinatra, Dean Martin and Sammy Davis, Jr
- recorded live at The Villa Venice, Chicago, November 1962



Now how do you feel about being spanked again?
from The Elephant's Child by Rudyard Kipling

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.