John Kander & Fred Ebb New York, New York
2-LP, 1977

Herstellungsland USA
Veröffentlichungs-Jahr 1977
Zeit k.A.
EAN-Nr. nicht vorhanden
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. United Artists / UA-LA750-L2
Musikrichtung Soundtrack: Score
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
1 (1 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
LP 1
Track Titel Zeit Besonderheit
A 1. Main Title
A 2. You Brought A New Kind Of Love To Me
A 3. Flip The Dip
A 4. V.J. Stomp
A 5. Opus Number One
A 6. Once In A While
B 7. You Are My Lucky Star
B 8. Game Over
B 9. It's A Wonderful World
B 10. The Man I Love
B 11. Hazoy
B 12. Just You, Just Me
LP 2
Track Titel Zeit Besonderheit
A 1. There Goes The Ball Game
A 2. Blue Moon
A 3. Don't Be That Way
A 4. Happy Endings
B 5. But The World Goes Round
B 6. Theme From New York, New York
B 7. Honeysuckle Rose
B 8. Once Again Right Away
B 9. Bobby's Dream
B 10. Theme From New York, New York
B 11. Theme From New York, New York

Infos

Director Martin Scorsese's ambitious and lengthy movie musical New York, New York is a bittersweet love story set in the years after World War II, told against the background of the popular music business. Its tale of meeting, marriage, and breakup between a saxophonist played by Robert De Niro and a singer played by Liza Minnelli, starting on VJ Day and ending some time in the '50s, is mirrored in the development of pop music over the period, as a Tommy Dorsey-like band is heard playing "Opus Number One" early on, and then the heyday of big-band swing gives way to the era of pre-rock/pop singers on the one hand and bebop on the other. Each of the protagonists represents one side of that dichotomy, which may alert a music fan that their romance is ultimately doomed. On this soundtrack album (originally released as a two-LP set), the dominant voices are Minnelli's, naturally, and the saxophone of Georgie Auld, mimed by De Niro onscreen. Musical supervisor Ralph Burns tackles the job of re-creating the big band and traditional pop styles, as Minnelli initially tries to get along musically with her husband, even undertaking a credible jazz vocal, complete with scatting, on "Just You, Just Me." Soon enough, however, they are going their separate ways, as De Niro tries a post-swing big-band sound, singing along with Mary Kay Place on "Blue Moon" (he's flat, but so was Benny Goodman in this kind of number) and Minnelli starts to gravitate toward a Sinatra-style ‘50s pop sound on "The World Goes ‘Round." That song and several others were penned by the Broadway team of John Kander and Fred Ebb, who double as Minnelli's personal songwriters. They are also responsible for the 11-minute pastiche of a ‘50s Hollywood movie musical production number, "Happy Endings," which pairs Minnelli with Broadway star Larry Kert. It appears on the album, although it was cut from the initial release of the film (which still managed to cross the two-and-a-half-hour mark). By the end, De Niro has come up with his cool jazz signature tune, "New York, New York," which Minnelli sings in a manner again reminiscent of Sinatra (or of her mother, Judy Garland). There may already have been a good song called "New York, New York," but this one is also a classic. (Not surprisingly, Sinatra himself revived it for a Top 40 hit in 1980.) (Quelle: allmusic.com)

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.