Crippled Black Phoenix The Resurrectionists / Night Raider
2-CD, 2009, Box, Limited Edition, Cardsleeve

Herstellungsland Tschechische Republik
Veröffentlichungs-Jahr 2009
Zeit 120:12
EAN-Nr. 5055300302571
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Invada / INV075
Musikrichtung Rock: Indie Rock, Post Rock, Progressive Rock, Psychedelic Rock
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
87 (19 privat) 2 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD 1
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 71:01  
1. Burnt Reynolds 8:41
2. Rise Up And Fight 5:45
3. Whissendine 4:57
4. Crossing The Bar 7:05 I
5. 200 Tons Of Bad Luck 5:53
6. Please Do Not Stay Here 3:17
7. Song For The Loved 13:38
8. A Hymn For A Lost Soul 2:24
9. 444 5:49
10. Littlestep 5:52
11. Human Nature Dictates The Downfall Of Humans 7:40
CD 2
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 49:11  
1. Time Of Ye Life/Born For Nothing/Paranoid Arm Of Narcoleptic Empire 18:42 I
2. Wendigo 3:52 I
3. Bat Stack 3:46
4. Along Where The Wind Blows 2:19
5. Onward Ever Downwards 3:44
6. A Lack Of Common Sense 7:14
7. Trust No One 3:29
8. I Am Free Today I Perished 6:05 I

Infos

Faced with complete failure, utter defiance is the only response.

The grumpy sods responsible:
Justin Greaves, Joe Volk, Dominic Aitchison, Kostas Panagiotou and Charlotte Nicholls

With help in recording and also live performances (past & present) from:
Dave Greaves, Thomas Elgie, George Elgie, Charlie Romjin, Matt Williams, Jack Rampling, Guy Metcalffe, Mark Ophidian, Karl Demata, Joe Allen, John Langley, Jon Attwood, Geoff Barrow, John E. Vistic, Paul Harris, Suzi Gage, Andy Semmens, Nial McGaughey, Max Milton and the Brutes Choir

The CBP Brutes Choir:
William Waine, Greg Havell, Adrian Britton, Paula James, Sarah Flower Davis, Stella, Big Nige, Laz, Static, Rose Kemp, Max Milton, Jack Rampling, Jon Attwood, Matt Williams, George Elgie, Thom Elgie, Charlie Romjin, Chipper, Joe, Kostas and Justin

The Resurrectionists & Night Raider were recorded simultaneously at various times starting March 2007 AD until August 2008 AD. The sounds were captured at S.O.A. Studio in Bristol, with the exception of certain parts done last minute at Castel of Doom in Glasgow and a bit was recorded somewhere in Minnesota, US.

Recordings engineered by Stuart Matthews and a couple of sessions were done by Rick Dowding, John Pickford and Tony Doogan.

All tunes mixed, produced and knackered by Stuart Matthews and Justin Greaves. Geoff Barrow also helped (a bit). Everything mastered by Shaun Joseph at Optimum, Bristol.

All music and concept was written, crafted and jiggered by Justin Greaves. Words written and given life by Joe Volk except "A Hymn for a Lost Soul" which was Greaves' fault. Words given life by Joe Volk except "Trust No One" which was Greaves' fault and "Please Do Not Stay Here" which was a joint effort by Greaves and Volk, the words of "Along Where the Wind Blows" were dreamt up by Mr. Greaves, as were the words of "A Hymn for a Lost Soul".

All songs published by Domino Publishing Co.

Artwork expertly crafted by Nick Rhodes of switchopen.com
Calligraphy by Martin Greaves of dinosaurmuseum.com


--------------------------------------------------
SID-Code CD-Master : IFPI LD02
SID-Code Presswerk : IFPI 5J**
Name Presswerk: GZ
Matrix Disc 1: V31457 / INV075 CD1
Matrix Disc 2: V31466 / INV075 CD2
--------------------------------------------------

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.