Antifolk Vol. 1
CD, 2002

Herstellungsland Großbritannien
Veröffentlichungs-Jahr 2002
Zeit 71:42
EAN-Nr. 5050159806027
Label/Labelcode ROUGH TRADE RECORDS UK / LC 11945
Plattenfirma/Katalog-Nr. Rough Trade / RTRADECD 060
Musikrichtung Singer/Songwriter/Liedermacher
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
6 (3 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 71:42  
1. Paleface Say What You Want 4:00
2. Ish Marquez Gin Is Not My Friend 2:20
3. Brian Piltin Tramp Star 3:28
4. Jeffrey Lewis You Don't Have To Be A Scientist To Do Experiments On Your Own Heart 3:01
5. Prewar Yardsale Weird 2:55
6. Stipplicon Stamp Your Name On It 2:02
7. Joie Dead Blonde Girlfriend Another Journey [as Joie Dead Blonde Girlfriend] 3:16
8. Diane Cluck Monte Carlo 5:09
9. Lach Drinking Beers With Mom 3:49
10. Jim Flynn Smokescreen A Capella Techno Blues 3:46
11. Graeme Revell Gone Gone 3:13
12. Dufus Wee Ma Moo 6:19
13. Adam Green My Shadow Tags On Behind 2:28
14. Patsy Grace Falling 2:50
15. Brer Brian Harlem ´99 3:14
16. Turner Cody Unconscious Repeat 4:46
17. Barry Bliss All I Really Want 2:34
18. Major Matt Mason USA Rockstar 3:46
19. Kimya Dawson I'm Fine 7:12
20. Rick Shapiro Whitney Houston 1:34 L

Infos

NYAF (Sidewalk Cafe - 94 Avenue A New-York NY, 10009) | ROUGH TRADE | LC-11945 // (c)/(p) 2002 Rough Trade Records Ltd


- "Label/Labelcode ROUGH TRADE RECORDS UK / LC 11945" Label: Rough Trade ~used logo: ROUGH TRADE (Bild 10)



Compiled by Adam & Kimya from The Moldy Peaches

stickered:
zusammengestellt
von
ADAM GREEN
&
KIMYA
DAWSON
(Moldy Peaches)


01 - recorded by Adam Green at home

02 - from the self released album "Gin Is Not My Friend"

03 - recorded by Phil Jiminez at River recording studios

04 - Jeffrey's album "The Last Time I Did Acid I Went Insane" released September 3, 2001 Rough Trade / rtradecd027

05 - from the album "Lowdown" released 2001 Olive Juice / OJ/0003

06 - from the album "The Late Great Truth" released 2001 Pro-Anti Records

07 - from the album "Pretty as a Picture" on Inside Out Rechords, released August 2001

08 - from the self released album "Diane Cluck"

09 - from the album "Blang!" released 1998 Fortified ‎/ FF1803

10 - recorded by Spencer Chakedis at Balloon Heaven (c) 1998 Jim Flynn

11 - from the self released album "Crazy Like An Ambush"
- recorded by Spencer Chakedis at Balloon Heaven (c) 1999 Revellsongs

12 - from the album "This Revolution" released 1998 Opulence! ‎/ OPU18

13 - from the album "Adam Green" released 2002 Rough Trade / RTRADECD051

14 - from the self released album "Name Her Lucky"
- recorded by Spencer Chakedis at Balloon Heaven (c) 2000 Baby Blue Music

15 - recorded by Adam Green at home, (c) 1999 Brer Brian

16 - from the self released album "This Springtime, and Others"
- recorded by Spencer Chakedis at Balloon Heaven (c) 2000 Turner Cody

17 - from the self released album "Barry Bliss"
- recorded by Spencer Chakedis at Balloon Heaven (c) 2001 Barry Bliss

18 - recorded at home, (c) Olive Juice Music
- album "Me Me Me" released 1998 Shoeshine / SHOECD 008 & Olive Juice Music through Fortified Records

19 - recorded at home, (c) Great Crop Music
from the album "Knock Knock Who?" (c) 2000 - handmade by Kimya, and sold direct through her website

20 - recorded by Lach live at Sidewalk Cafe - NY (c) Rick Shapiro
- from the album "Unconditional Love" on Fortified Records

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.