Ry Cooder Into The Purple Valley
CD, 1988, Re-Release

Herstellungsland Deutschland
Veröffentlichungs-Jahr 1988
Orig. Release 1972
Zeit 37:06
EAN-Nr. 075992720021
Label/Labelcode Reprise Records / LC 0322
Plattenfirma/Katalog-Nr. Reprise / Warner Music / 244 142
Musikrichtung Country
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
16 (6 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 37:06  
1. How Can You Keep Moving (Unless You Migrate Too) 2:25
2. Billy The Kid 3:45
3. Money Honey 3:28
4. F.D.R. In Trinidad 3:01
5. Teardrops Will Fall 3:03
6. Denomination Blues 3:58
7. On A Monday 2:52
8. Hey Porter 4:34
9. Great Dream From Heaven 1:53
10. Taxes On The Farmer Feeds Us All 3:52
11. Vigilante Man 4:15

Infos

How Can You Keep Moving (Unless You Migrate Too)(Agnes Cunningham) Written by the founder of Broadside, recorded by the New Lost City Ramblers ['59, Songs of the Depression, "Keep Moving," Smithsonian Folkways FA 5264].

Billy the Kid (traditional; actually, Re. Andrew Jenkins. '27; adapted by Cooder) Commemorating William H. Bonner, killed in 1881; recorded several times in 1927 by Vernon Dalhart [Brunswick 3469, Okeh 45102, Columbia 1513-D, Victor 20966]; later recordings by Sons of the Pioneers ['38, "Billie the Kid" Vocalion 04136], Bill Bender ['39, Elite X17], Woody Guthrie [1944 outtake], Woody Guthrie & Cisco Houston [rec. between '44 and '47, released on Cowboy Songs, Stinson 10" LP SLP-32], and Marty Robbins ['59, Gunfighter Ballads and Trail Songs, Columbia 1349]. There's a version on the '45 Capitol album Children's Songs and Stories by Cowboy Tex Ritter; this album was so important to Ry's producer Jim Dickinson that he modeled one of his own LPs (Free Beer Tomorrow) after it. Cooder said he learned this song from a record by folksinger Sam Hinton, but there is no evidence of a recording. I think Ry is misremembering here. Hinton does several songs on the 1960 RCA 'concept album' album How The West Was Won, which does include "Billy the Kid", but it's sung there by the great historical storyteller Jimmy Driftwood.

Money Honey (Stone) 1953 R&B hit by Clyde McPhatter and the Drifters [Atlantic 45-1006] Covered by Elvis Presley ['56, RCA Victor EPA-821]
F.D.R. in Trinidad (Fitz Maclean) Popular calypso recorded in 1936 (?) by several Trinidadians, most notably Attila the Hun (Raymond Quevedo) as "Roosevelt in Trinidad"
Teardrops Will Fall (Dickey Doo & Marion Smith) Dickey Doo & the Don'ts ['59, Swan 4025], Wilson Pickett ['65, Atlantic LP In The Midnight Hour].

Denomination Blues (Washington Phillips) Two-part recording by Washington Phillips ['27, Columbia 14333]

On a Monday (Huddie Ledbetter) Leadbelly ['43, Asch 343-3]

Hey Porter (Johnny Cash) Johnny Cash ['55, Sun 221]

Great Dream from Heaven (Joseph Spence) From the 1966 LP The Real Bahamas in Music and Song [Nonesuch H-2013], sung by the Pindar Family and Joseph Spence.

Taxes on the Farmer Feeds Us All (traditional) By Fiddlin' John Carson ['34, Bluebird B-5742; "The Farmer Is the Man That Feeds Them All" is from '23, Okeh 40071], covered by the New Lost City Ramblers ['59, Songs of the Depression, Smithsonian Folkways FA 5264].

Vigilante Man (Woodie Guthrie). Inspired by the film Grapes of Wrath, adapting a Carter Family melody "Sad and Lonesome Day," Woody wrote this for Dust Bowl Ballads ['40, Victor single 26624, album P28 - Dust Bowl Ballads - Vol. 2]

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.