Volume 15 - Technology Alert! // IT CD-ROM
2-CD, 1996, Pappschuber, Digi-Book

Herstellungsland Großbritannien
Veröffentlichungs-Jahr 1996
Zeit 100:52
EAN-Nr. 600694000227
Label/Labelcode k.A.
Plattenfirma/Katalog-Nr. Volume / 15VCD15
Musikrichtung Rock
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
0 (2 privat) 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD 1
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 78:44  
1. John Came Springs & Magnets Part 2 (Return To Steam) [as Rhythmicon] 5:07
2. Life's Addiction Quiet Storm 4:59
3. Solid Outside 4:03
4. Cocteau Twins Circling Girl 3:35
5. Babybird Alan Ladd 3:02
6. Lhooq Vanishing [as LHOOQ feat. Emilíana Torrini] 5:41
7. The Shamen MK2A (Tranquility Bass Dub) 6:10
8. Alabama 3 Hype Full Of Love (The 12 Step Plan) 6:48
9. Ultramarine Altered Ego 5:46
10. New Order Everythings's Gone Green (Advent Remix) 5:56
11. Joi Everybody Say Yeah (Spring Heel Jack Remix) 7:18
12. Jock Scot Thierry Lacroix [with The Nectarine No. 9] 2:54
13. Scheer Don't Know Why? 3:41
14. The Flaming Stars Bring Me The Rest Of Alfredo Garcia 3:16
15. Mick Harvey Who's 'In', Who's 'Out' 3:14
16. State Of Grace Perfect And Wild 4:28
17. The Wannadies Let Go Oh Oh 2:46
CD 2
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 22:08  
1. Law One Better Get Ready 9:26
2. Alien Sam The Ant Tamer 5:47
3. Bonjour Monsieur Basie Ambient Jazz Suite No. 2 6:55
4. Unbekannt CD-Rom Part: 'it' One : Clips + Photos....

Infos

192-page Guide


6.: Lhooq was a short-lived musical collaboration between Jóhann Jóhannsson and Pétur Hallgrímsson. Jóhannsson is an Icelandic-born musician, composer and producer. He also runs an art organization/record label which specializes in instigating collaborations, promoting concerts and exhibitions, performances, chamber operas, film production, book publishing and hosting radio shows based around experimentation and artistic collaboration. Hallgrímsson is an Icelandic guitarist and the two were joined by Sara Guðmundsdóttir on vocals. The name Lhooq came from the Marcel Duchamp painting of Da Vinci's 'Monna Lisa', with an added moustache. Lhooq's sound is quite ambient, like a down tempo version of trip hop, definitely in keeping with the booming chill out genre of the late 90s. They debuted with a track called 'Flicker' on an untitled Echo Records label sampler in 1996, which came in a cute mini-pizza box style package, with the CD acting as the pizza (TASTE1). That's pretty cool. Then they contributed an exclusive track to issue 15 of 'Volume', the cool little CD-sized magazine with a full length CD each issue, also in 1996. This track was called 'Vanishing' and featured Emilíana Torrini on vocals. Lhooq then released two singles, 'I Don't Want To Know (Bogus)' and 'Losing Hand' (a re-worked version of 'Flicker'), as well as an album, 'Lhooq', all issued on Echo in 1998. The project was very much a one-off collaborative venture, like much of Jóhann Jóhannsson's work, with no further material being released under the Lhooq name to my knowledge. Jóhannsson worked on tracks for Emilíana Torrini's 'Love In The Time of Science' album in 1999 and Marc Almond's 'Stranger Things' in 2001. He has also since written and produced music for theatre, documentaries and film soundtracks in his native Iceland.

8.: 'Hypo Full of Love (The 12-Step Plan)' contains elements from "Honey Hush" performed by Johnny Burnett & The Rock 'n' Roll Trio.
Alabama 3 aka A3 formed 1989, Brixton, Greater London
Members: Larry Love [Rob Spragg] (vocals), The Reverend D. Wayne Love [Jake Black] (vocals), Sir Eddie Real Love L.S.D. [Simon Edwards] (percussion), The Spirit [Orlando Harrison] (keyboards), L.B. Dope [Jonny Delafons] (drums), The Mountain of Love [Piers Marsh] (programming, harmonica), Rock Freebase [Mark Sams] (guitar), Segs [John Jennings] (bass)

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.