Shawn Colvin Steady On
CD, 1989

Herstellungsland USA
Veröffentlichungs-Jahr 1989
Zeit 44:11
EAN-Nr. nicht vorhanden
Label/Labelcode nicht vorhanden
Plattenfirma/Katalog-Nr. Columbia / CBS / CK 45209
Musikrichtung Pop
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
1 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Titel Zeit Besonderheit
Gesamtzeit 44:11  
1. Steady On 4:59
2. Diamond In The Rough 5:02
3. Shotgun Down The Avalanche 5:02
4. Stranded 4:03
5. Another Long One 3:46
6. Cry Like An Angel 4:52
7. Something To Believe In 4:12
8. The Story 3:59
9. Ricochet In Time 3:11
10. The Dead Of The Night 5:05

Infos

Produced by John Leventhal and Steve Addabbo. "Stranded" produced by Bob Riley. "Another bong One" produced by Shawn Colvin. "The Story" and "The Dead Of The Night" produced by John Leventhal.
Executive Producer: Ronald K. Fiersteln.
Mixed by Kevin Killen at Skyline Studios, New York City.
Engineered by Steve Addabbo, Mark Partis, Geoff Keehn, Malcolm Pollack, Ted Spencer and Kevin Halpin.
Recorded at The Hit Factory, Krypton Studios, Giant Sound, Shelter Island Sound, MRC Studios and Serious Sound.
Assistant Engineers: Dary Solch and Kris Brauninger (The Hit Factory), Mark Miller (Giant Sound), Phil Klum (MRC Studios) and UE Nastasi and Paul Angelli (Skyline Studios)
Mastered by Bob Ludwig at Masterdisk, New York City.
Art Direction: Carol Chen Photography: Frank Ockenfels 3.

Thanks to Ron. Steve, Jon and everyone at AGF. My deepest appreciation to college radio in the Boston area—WERS. WUMB and WHRV—to all their listeners. to Fast Folk and to Bob and RaeAnn at Passim, Cambridge. Thanks to The Cottonwood Cafe, Manhattan, for always giving me a gig. For friendship and support, thanks to Mary Chapin Carpenter, Kay Colvin, Carol Young, Stokes Howell, Mary Lou Lord, Kathy Duffy, Jordi Herold, Myra Friedman, Jimmy Bruno, Paul Glasse, John Foky, David Gahr, Doc Pornus, Pleite Turner, Mary Ellen Strom, Evie Preston, Candy Jernigan. Phil Glatt and Peter French. Thank you to everyone at Columbia for helping me do what I always wanted to do. Special thanks to Joe McEwen and Kevin Killen for believing in this. Very special thanks to Bruce Hornsby. For your axes. thanks to Tony Garnier. Marc Shulman and Gary Bristol. Arrangement ideas were contributed T-Bone Wolk and Phil Galdston on "Diamond In The Rough", David Sanbom on "Another Long One" Suzanne Vega appears courtesy of A&M Records. Bob Riley appears courtesy of Reprise Records Bruce Hornsby appears courtesy of RCA Records. And thank you. J.B.L. for your Great Musical Mind—S.L.C.

Management: Ronald K. Fierstein, AGF Entertainment Ltd., New York City
To write send name, address and self addressed stamped envelope to: Shawn Colvin, c/o AGF Entertainment Ltd., P.O. Box 4221, Grand Central Station, New York, NY 10163

The Dead of the Night (S. Colvin)
It is the dead of the night
Oh the dead of the night
I live on a dream, fit came to me
When I was young
I brought it here, and now for years
The streets of London keep it safe and warm
Every morning it dies and it is reborn
In the dead of the night
I keep a pencil and a bock
I say this is how a life can look
Russian roulette. French kissed cigarette
And the silence like an anvil
The things that you learn, but now all that bums
Is a candle
And the fog melts over the night, and it softens the edges
I begin to write in the dead of the night
A bead of sweat runs down my arm
And I drink it from my skin
It is the most real thing that I feel
It is communion
Bless the meek
Heal the sick
Protect the weak
In the dead of the night

Shawn Colvin: Acoustic Guitar
John Leventhal: Electric Guitar, Sequencing & Bass
Stephen Gaboury: Sequence sound design
Dennis McDermott: Drums

© 1989 AGF Music Ltd./Red Songs Ltd./Lev-A-Tunes (ASCAP). All rights reserved. Used by permission.
© 1989 AGF Music Ltd./Red Songs Ltd. (ASCAP). All rights reserved. Used by permission.

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.