Fairytales Can Come True Volume 3 - Let's Ride - 20 Popsike Excursions From The UK & Europe
CD

Herstellungsland Unbekannt
Veröffentlichungs-Jahr unbekannt
Zeit k.A.
EAN-Nr. 5051125702213
Label/Labelcode k.A.
Plattenfirma/Katalog-Nr. Psychic Circle / PCCD7022
Musikrichtung Pop
Sammlungen Gesucht Flohmarkt
2 0 0

Tracklist

I = Instrumental L = Live B = Bonustrack H = Hidden Track C = Coversong
CD
Track Künstler/Band Titel Zeit Besonderheit
1. Sight And Sound Little Jackie Monday
2. Winston G Riding With The Milkman
3. Hubert Valverde & The Hts We Don't Care
4. Royalty Let's Ride
5. Les Irrésistibles My Year Is A Day
6. Stoics Earth, Fire, Air & Water
7. Grand Union Slowly But Surely
8. Barry Benson I Can Wait
9. Graham Bonney Mixed Up Baby Girl
10. Katch 22 Don't Brother
11. My Kind Of People Nobody Knows Why The Butterfly Died
12. Mike Batt Mary Goes Round
13. The Chanters Mississippi Paddleboat
14. Des James City Street
15. Unit 4+2 Booby Trap
16. Tony Hazzard The Sound Of The Candyman's Trumpet
17. The Newmens What Ya Doin' Down There
18. Dave Christie Love & The Brass Band
19. White Lining Back In The Sun
20. Equipe 84 29th September

Infos

Compilation Producer – Jude Holmes, Steven Carr
Compiled By – Nick Saloman
Mastered By – Dave Blackman

Another pair of comps assembled by the in-house compiler Nick Saloman, once again proving that time “spent hunting down obscure singles” still DOES make sense after all these years, with each new round unveiling at least a jewel or two within whatever (sub)genre we’re dealing with.

It’s no surprise that the one taking us on “popsike excursions” between ’66-‘72 is the superior of the two, opening with no less than my own fave of all 40 entries, SIGHT AND SOUND’s powered up The-Who-meets-The-Hollies Brumbeat Little Jackie Monday, featuring notorious local scenesters Mike Sheridan and Rick Price.

Other highlights include the American emigrants in France LES IRRESISTIBLES, providing a perfect baroque-pop template through My Year Is A Day, KATCH 22’s Merseybeat reminiscence from ’68 called Don’t Bother, sounding not unlike The Roulettes sometime in the mid’60s.

While we’re at it, the latter days line-up of UNIT 4+2, featuring ex-Roulettes and soon-to-become-Argent members Russ Ballard and Bob Henrit, delivers a fuzzy mod stomper Booby Trap, before TONNY HAZZARD’s own spectacular rendition of the Cliff-covered almost-Eurovision-Song-Contender The Sound Of The Candyman’s Trumpet.

However inferior to the above collection, there’s a couple of power-gems among the ’73-’76 power-glams on the second CD, that are sure to keep on blitzing in my mind long after I finish writing this. With SHAMBLES’ Hello Baby, you get to hear what the post-Matchstick Man Status Quo would’ve most probably sounded like, had they approached the power-pop instead of the boogie formula.

Even though formed by ex-Sweet members, ANGEL’s Little Boy Blue might’ve passed for an unreleased Slade single, while the pair of WINSTON’s Mona and ex-Flies/Knack/Gun drummer PETE DUNTON’s Taking Time would easily fit the “popsike excursion” concept as well. As put in the liners by Nick himself, this is nothing more but “a chance to cast off the serious pomp of prog and have some fun”, and it’s taken advantage of to full degree.

Warum sind die Cover-Bilder verpixelt?

Bedankt euch bei deutschen Abmahn-Anwälten

Leider passiert es immer wieder, dass Abmahnungen für angebliche Copyright-Verletzungen ins Haus flattern. Ganz häufig ist es der Fall, dass auf dem Frontcover ein Foto oder eine Grafik eines Fotografen oder Künstlers genutzt wird, was dann nur mit dem Namen der Band und dem Titel des Albums versehen wurde. Das ursprüngliche Foto/Kunstwerk ist somit immer noch sehr prominent zu sehen. Die Abmahner nutzen zumeist automatisierte Prozesse, die das Netz nach unlizensierten Nutzungen der Werke ihrer Mandanten durchsuchen und dabei Abweichungen bis zu einem gewissen Prozentgrad ignorieren. Somit gibt es also häufig angebliche Treffer. Obwohl das Foto/Kunstwerk von den Plattenfirmen oder Bands ganz legal für die Veröffentlichung lizensiert wurde, ist dies den Abmahnern egal, ganz oft wissen die ja nicht einmal, was für eine einzelne Veröffentlichung abgemacht wurde. Die sehen nur die angebliche Copyright-Verletzung und fordern die dicke Kohle.

Da Musik-Sammler.de nachwievor von privater Hand administriert, betrieben und bezahlt wird, ist jede Abmahnung ein existenzbedrohendes Risiko. Nach der letzten Abmahnung, die einen 5-stelligen(!) Betrag forderte, sehe ich mich nun gezwungen drastische Maßnahmen zu ergreifen oder die Seite komplett aufzugeben. Daher werden jetzt alle hochgeladenen Bilder der Veröffentlichungen für NICHT-EINGELOGGTE Nutzer verpixelt. Wer einen Musik-Sammler.de Nutzeraccount hat, braucht sich also einfach nur einmal anmelden und sieht wieder alles wie gewohnt.